0  |  0

میل به مهاجرت در بین استارتاپ‌های ایرانی چقدر است؟

میل به مهاجرت در بین استارتاپ‌های ایرانی چقدر است؟

بهرام صلواتی مدیر رصد خانه مهاجرت ایران درباره میزان مهاجرت استارتاپ ها به خارج از کشور گفت: رصدخانه مهاجرت ایران در بازه زمانی پائیز و زمستان ۱۳۹۸ پیمایشی را در میان کارآفرینان و صاحبان کسب‌وکار با هدف بررسی اثر تحولات اقتصادی اعم از بازگشت تحریم‌ها در سال ۱۳۹۷ و همچنین دیگر تحولات اقتصادی همچون نوسانات ارزی بر میل به مهاجرت آن‌ها انجام داد که تعداد ۱۱۰ نفر در آن شرکت کردند.
او ادامه داد: ۹۵ درصد از شرکت کنندگان در این پیمایش، کسب وکار خود را در سال ۹۷ و ماقبل آن ایجاد کرده‌، حدود نیمی از آن‌ها ۵۴ نفر کسب وکار کوچک و متوسط ایجاد کرده و نیمی از آنها حدود ۵۶ نفر در حوزه ایجاد استارتاپ فعال بوده‌اند.
به گفته‌ این مقام مسئول، از میان فعالان کسب وکار‌های کوچک و متوسط ۷۸ درصد، بازگشت تحریم‌ها و تحولات ارزی سال ۹۷ را در کاهش زیاد توان برنامه ریزی و ۶۳ درصد در کاهش زیاد امنیت روانی خود موثر دانسته‌اند. از میان فعالان استارتاپ‌ها نیز ۵۹ درصد کاهش زیاد در امکان تامین نیاز‌های دلخواه و ۵۷ درصد کاهش زیاد در توان برنامه ریزی برای آینده را اعلام کرده‌اند.
مدیر رصد خانه مهاجرت ایران ادامه داد: تصمیم به مهاجرت در میان فعالان کسب وکار‌های کوچک بیشتر از فعالان در استارتاپ‌هاست و حالت تردید در تصمیم‌گیری در میان فعالان استارتاپ‌ها از فعالان کسب‌وکار‌های کوچک بیشتر است. تصمیم به ماندن در میان دو گروه تقریباً برابر بوده است.
صلواتی توضیح داد: در میان فعالان استارتاپ‌ها، مسائل اقتصادی کاری با ۸۷ درصد و در میان فعالان کسب‌وکار‌های کوچک همین علت با ۶۴ درصد بعلاوه دلایل علمی پژوهشی دلیل اصلی تصمیم به مهاجرت بوده است.
مدیر رصد خانه مهاجرت ایران توضیح داد: در هر دو گروه بیش از ۹۰ درصد افراد تاثیر بازگشت تحریم‌ها و تحولات ارزی سال ۹۷ را در تصمیم خود برای مهاجرت، زیاد و خیلی زیاد اعلام کرده‌اند. درخصوص تصمیم به بازگشت به کشور برای زندگی پس از مهاجرت، در هر دو گروه، ۴۰ درصد تصمیم قطعی خود را نمی‌دانند. حدود ۴۰ درصد تصمیم خود مبنی بر عدم بازگشت را اعلام کرده‌اند و در حدود ۲۰ درصد تصمیم دارند دوباره به ایران بازگردند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com