0  |  0

بازار محصولات واحدهای فناور توسعه می یابد

بازار محصولات واحدهای فناور توسعه می یابد

مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس در خصوص برنامه های این پارک گفت: بنا داریم از امسال تا ۲ سال دیگر فروش ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی و صادرات ۶۵ میلیون یورویی داشته باشیم.
محسن پیلان نژاد گفت: در سال ۱۳۹۹ بواسطه تعریف نام سال از طرف مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید، برنامه‌های پارک با سیاست‌گذاری بر این مبنا تهیه و تنظیم شد؛ از این رو حدود ۸۰ شاخص کلیدی عملکرد در قالب برنامه‌های تخصصی تعریف و اجرا شد.
وی با بیان اینکه در کل حدود ۴۰۰ شاخص عملکردی در سال گذشته تعریف و مورد رصد و پایش برای تحقق نیل به اهداف مد نظر قرار گرفت، گفت: یکی از برنامه‌های شاخص تحت عنوان جهش تجارت فناوری در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت گردش مالی و انعقاد قرارداد ۵۰۰۰ میلیارد ریالی توسط شبکه فن‌بازار ملی ایران اجرا شد که شرکت‌ها توانستند به راحتی و با سرعت بیشتری به بازار مصرف دست بیابند که البته این طرح با افزایش ۱۰۰ درصدی هدف و با ظرفیت اجرا به میزان ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال برای سال ۱۴۰۰ نیز تعریف شده است.
وی افزود: اصل برنامه و مبنای حرکتی پارک فناوری پردیس به عنوان بزرگترین پارک فناوری در غرب آسیا بر اساس ایجاد ناحیه نوآوری پردیس و تثبیت و تقویت این اکوسیستم تعریف شده است.
پیلان نژاد خاطر نشان کرد: در حقیقت، ناحیه نوآوری پردیس با داشتن تجربه مناسبی از یک اکوسیستم کامل نوآوری، شرایط مناسبی همچون شکل‌گیری مناسب صنعت، نوآوری و سکونت در شهر پردیس و همچنین آب‌وهوای مناسب می‌تواند به یک الگوی مناسب برای نواحی نوآوری در ایران تبدیل شود. این ناحیه در افق خود، در کنار محیط خیلی مناسب برای زندگی به یک اکوسیستم نوآوری منسجم با بازیگران کلیدی فعال تبدیل خواهد شد.
وی با بیان اینکه بر این اساس اهداف کلانی را مشخص کرده‌ایم و بر اساس آن پیش می‌رویم، گفت: در واقع برای پارک فناوری پردیس برنامه بلندمدتی در نظر گرفته شده است که در مقاطع ۲۰ ساله به مسیر خود ادامه می‌دهد. در حال حاضر نزدیک به ۲۰ سال از عمر پارک می‌گذرد که با شروع سال ۱۴۰۰ شمسی وارد مرحله ۲۰ ساله دوم پارک فناوری پردیس با رویکرد تثبیت و تقویت ناحیه نوآوری پردیس شده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: از اهداف اصلی مد نظر که در سال گذشته عملکرد قابل قبولی داشتیم و همچنین در سال ۱۴۰۰ برای تحقق مطلوب آن‌ها برنامه‌ریزی صورت گرفته توسعه اعضا و واحدهای فناور (ملی و بین‌المللی)، تیم‌ها و فریلنسرها، شتابدهنده‌ها، سرمایه‌گذاران)، توسعه شاغلان فناور (ایجاد اشتغال، جذب ایرانیان خارج از کشور)، توسعه بازار محصولات واحدهای فناور (داخلی، صادراتی)، توسعه خدمات تخصصی و آزمایشگاهی و خدمات عمومی، توسعه سرمایه‌گذاری (زیرساخت و ابنیه، در تحقیق و توسعه و در طرح‌ها و پروژه‌ها)، تسهیل فضای کسب و کار (اصلاح مقررات و دستورالعمل‌ها)، رفع نیاز صنایع و تمرکز بر تولید محصولات ارز بر و هم‌افزایی بیشتر بین اعضا در ناحیه نوآوری پردیس هستند.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و امور اقتصادی پارک فناوری پردیس با اشاره به برنامه بلند مدت پارک پردیس گفت: توسعه و تملک ۵۰۰ هکتاری و توسعه فیزیکی و عملیاتی ۱۴۵ هکتاری پارک، با حضور ۶۰۰ واحد و شرکت فناور و دانش‌بنیان و افزایش شاغلان به ۹۰۰۰ نفر از فناوران در این واحدها و فروش ۲۰۰ هزار میلیارد ریالی محصولات و خدمات این واحدهای فناور و صادرات ۶۵ میلیون یورویی، از اهداف این برنامه در سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com