0  |  0

تهدید روبات‌ها برای اشتغال کارکنان صنایع نفتی جهان

تهدید روبات‌ها برای اشتغال کارکنان صنایع نفتی جهان

بررسی جدید موسسه تحقیقاتی ریستاد انرژی نشان می‌دهد احتمال دارد روبات‌ها شغل یک‌پنجم کارگران نفت و گاز سراسر جهان را در ۱۰ سال آینده از آنها بگیرند، زیرا شرکت‌های بسیاری در حال روی آوردن به اتوماسیون برای کاهش هزینه‌ها هستند.
انرژی پیش‌بینی شده است حداقل ۲۰ درصد مشاغل در بخش‌هایی مانند حفاری، پشتیبانی عملیاتی و نگهداری، تا سال ۲۰۳۰ به روبات‌ها واگذار می‌شوند. این مساله بر بیش از ۴۰۰ هزار شغل در کشورهای عمده تولیدکننده انرژی تاثیر خواهد گذاشت. برآوردهای ریستاد انرژی نشان می‌دهد کارکنان روسیه و آمریکا بیشترین آسیب را از جایگزینی روبات‌ها در سراسر صنعت نفت خواهند دید و به ترتیب ۲۰۰ هزار و ۱۴۰ هزار نفر شغل خود را در این کشورها از دست می‌دهند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com