0  |  1

ناحیه نوآوری شریف رونمایی شد

ناحیه نوآوری شریف رونمایی شد

در شصت و یکمین برنامه افتتاح طرح‌های کلان ملی با عنوان «پوشش تدبیر و امید برای جهش تولید» ناحیه نوآوری شریف توسط رییس جمهوری رونمایی شد.
این ناحیه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به بهره برداری رسید.
سال 95 پس از ایجاد پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، ایده شکل‌گیری ناحیه نوآوری شریف مطرح شد تا سقفی شود برای هویت‌بخشی و توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری و کسب‌وکار‌هایی که در این پارک ایجاد شده بود. این ایده نوآورانه با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به شکل‌گیری ناحیه نوآوری شریف در مساحتی به ابعاد ۲۵۰ هکتار شد. این ناحیه برای 15 هزار نفر اشتغالزایی داشته است.
هم‌اکنون بیش از ۵۰۰ شـرکت، ۱۳ شــتابدهنده، ۶ صندوق و شرکت سرمایه‌گذاری، هشت مرکز نوآوری و ۲ فضای کار اشتراکی در آن مستقر هستند. این ناحیه با ۳۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری دولتی و هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است..
ناحیه نوآوری شریف، یک زیست‌بوم نوآوری و کارآفرینی مبتنی بر یک مکان جغرافیایی است؛ به این معنی که از مجموعه بازیگران مختلف در یک منطقه تشکیل شده و در مسیر شکل‌گیری کسب‌وکارها از لحظه خلق ایده جدید تا ایجاد و رشد کسب‌وکار دخیل هستند.
امروزه زیست‌بوم ناحیه نوآوری شریف شاهد حضور انواع بازیگران یک زیست‌بوم نوآوری بوده است که اکثریت آنها توسط بخش خصوصی مدیریت می‌شوند، نقش‌های منحصر به فرد هر یک از بازیگران و هم‌افزایی و روابط متقابل میان آنها موجب ایجاد فضایی پویا و مستعد برای شکوفایی کسب‌وکارهای نوآور در این منطقه شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com