0  |  5

کلاب هاوس (Clubhouse)؛ سکوی پرتابی برای کسب‌و‌کارها

کلاب هاوس (Clubhouse)؛ سکوی پرتابی برای کسب‌و‌کارها

کلاب هاوس عملی شدن رویای شما برای ارتباط نزدیک با کارآفرینان مشهور و دور از دسترس چون ایلان ماسک را فراهم کرده است و این راز جذابیت این شبکه اجتماعی نوظهور است.

وقتی وارد کلاب هاوس می شوید و سخنرانی ها را می شنوید ممکن است این حس را پیدا کنید که به صورت مخفیانه وارد یک جلسه شده اید چرا که می توانید سخنرانی های افراد مشهور بسیاری را بشنوید از زاکر برگ گرفته تا استارتاپ‌های کوچک همگی در کلاب هاوس در دسترس هستند و به نظر می‌رسد کلاب هاوس توانسته اصطلاح «دهکده جهانی» را عملی کند.

کلاب هاوس چه ارزشی برای برندهای شخصی و کسب و کارها ایجاد می‌کند؟

گسترش شبکه ارتباطی:

«امکان ارتباط هرچه بیشتر»، در مطالب قبلی پیرامون ارتباط بسیار گفتیم از اینکه صاحبان کسب‌و‌کار برای ایجاد ارتباطات بیشتر هزینه و زمان بسیار صرف می‌کنند. ارتباطات همیشه گرانبها و ارزشمند است. کلاب هاوس امکان ارتباط زنده و نزدیک را برای شما فراهم می کند.

یادگیری از متخصصان‌:

 وقتی وارد کلاب هاوس می شوید می توانید افراد مرتبط با صنعت و حیطه کاری خود را پیدا کنید و به آنها ملحق شوید از آنها بیاموزید و تجربه های ارزشمندشان را بشنوید‌. شما می‌توانید غول های حرفه ی خود را در این شبکه بصورت صوتی ملاقات کنید.  این همان ارزشی است که کلاب هاوس به افراد و برندها ارائه می کند .

می‌دانید که لینکدین شبکه اجتماعی حرفه‌ای است می‌توان گفت کلاب هاوس مانند لینکدین است اما با ارتباطات دوستانه‌تر.

در ابتدای ورودتان به سخنرانی‌ها و گپ‌های خبرگان صنعت خود گوش می‌دهید هر زمان احساس کردید آمادگی دارید در بحث شرکت کنید و حرفی برای گفتن دارید دست‌تان را بالا می‌گیرید و نظرات خود را می‌گویید پس از مدتی که اعتماد به نفس کافی پیدا کردید و شناخته‌تر شدید می توانید اتاق خود را راه اندازی کنید و حالا این شما هستید که مرکز جلسات خود هستید.

ایده‌های بسیاری پیدا می‌کنید‌:

اگر بخواهیم کلاب هاوس را توصیف کنیم می توان گفت تصور کنید وقتی به پادکست گوش می دهید بتوانید در بحث مشارکت کنید و نظر خود را بگویید این توصیف خوبی از کلاب هاوس کنونی است. بنابراین در حال حاضر این پلتفرم مکان بسیار خوبی برای ایده گرفتن است.

 وقتی سخنان افراد زیادی را در این شبکه اجتماعی می شنوید یعنی با پیوستن به آن دریایی رایگان از ایده پیش روی شما قرار می گیرد. چنان که می دانید یکی از روش‌های بازاریابی گوش دادن به صحبت های مشتریان‌، رقبا‌، تامین کنندگان و ... است که می‌تواند فرصت‌هایی را برای تولید یا ارائه محصولات و خدمات جدید را به شما نشان دهد و یک ایده عالی در ذهن شما جرقه بزند.

درآمدزایی و توسعه کسب‌و‌کار از طریق کلاب هاوس (Clubhouse)شاید برایتان پیش آمده باشد در اینستاگرام پیج هایی را ببینید که خدمات یا محصولاتی را ارائه می‌دهند و چند سال از فعالیت آنها می‌گذرد با خود فکر می‌کنید که ای کاش من پنج سال پیش وارد اینستاگرام شده بودم و این ایده را اجرا می‌کردم. در حال حاضر برای شناخته شدن در اینستاگرام نیاز به هزینه میلیونی برای تبلیغات دارید. بنابراین حال که کلاب هاوس در ایران نوپاست و به اندازه اینستاگرام و لینکدین شناخته شده نیست می‌توانید جزء اولین افرادی باشید که ایده ارائه محصول یا خدمات خود را در آن پیاده می‌کنید. کلاب هاوس امکانات جدید و مزایای بسیاری دارد،‌ حال این سوال پیش می آید که؛

این پلتفرم برای فعالیت همه افراد مناسب است؟

واقعیت این است که توانایی سخنوری افراد در این شبکه اجتماعی بسیار به چشم می آید چرا که این پلتفرم مبتنی بر گوش دادن است. بنابراین افرادی که هوش کلامی بالایی دارند می‌توانند در این شبکه اجتماعی خوش بدرخشند‌. از آنجایی که کلاب‌هاوس امکان ارتباط زنده با مشتریان‌، مخاطبان‌، سرمایه‌گذاران و ... را برای شما فراهم می کند شما باید به قابلیت ها و ارزش های برند خود مسلط باشید و توانایی سخنوری خوبی داشته باشید تا پاسخ های مناسبی ارائه کنید.

پس اگر از این شبکه اجتماعی برای رشد برند کسب‌و‌کار خود استفاده می‌کنید و خودتان قدرت سخنوری خوبی ندارید از یکی از نیروهای شرکت که هوش کلامی بالایی دارد کمک بگیرید و مسئولیت فعالیت در کلاب هاوس را به او بسپارید یا به کلی شبکه اجتماعی دیگری را برای فعالیت انتخاب کنید.

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com