0  |  3

چگونه کسب‌وکارمان را تبلیغ کنیم؟

چگونه کسب‌وکارمان را تبلیغ کنیم؟

تبلیغات خونی است که به جسم کسب و کار تزریق می شود تا آن را جانی دوباره بخشد. جدای از این که کسب و کار شما در چه ابعادی فعالیت دارد تبلیغات موردی است که اهمیت غیر قابل انکاری دارد. تا چند سال اخیر اکثر تبلیغات بر روی بیلبوردها، تراکت ها، تبلیغات تلوزیونی و ... محدود می شد. اما گسترش اینترنت قانون بازی تبلیغات را به کلی تغییر داد.

شبکه های اجتماعی موجب ظهور و بروز روش های جدید تبلیغات و بازاریابی مثل دیجیتال مارکتینگ شدند. اما تبلیغات آف لاین هنوز هم کاربرد و طرفداران خود را دارند و استفاده می شوند. بستر شبکه های اجتماعی راه های دسترسی تبلیغ کنندگان به بازار خود را افزایش داده است. این شبکه ها هم برای آگاهی از برند و هم برای تبلیغات تجاری عالی هستند. در ادامه پیشنهادهایی برای تبلیغات کسب و کارها هم در بستر وب و هم درمورد تبلیغات فیزیکی داریم:

تعامل با سایر کسب و کارها:

برای اینکه کسب و کار شما رشد کند نیاز دارید دیده شوید و هر چه بیشتر در میان افراد شناخته شوید. برای رسیدن به این هدف راه های مختلفی وجود دارد یک راه این است که از کسانی که می شناسید کمک بخواهید. با دوستان، آشنایان، کارفرمایان سابق، سازمان های غیر انتفاعی، مدارس و دانشگاه ها و مشاغلی که گروه هدف مشتریان شما و آنها مشترک است تعامل کنید. در واقع این یک معامله دو سر سود است. با آنها تماس بگیرید، از آنها وقت جلسه بگیرید و برای آنها توضیح دهید که کسب و کار شما چیست و اینکه مشتریان مشترکی دارید. از آنها بپرسید آیا آنها می توانند خودشان مستقیما از خدمات شما استفاده کنند؟ یا می توانند شما را به مشتریان خود معرفی کنند؟ و در مقابل شما هم می توانید برای آنها همین کار را انجام دهید.

این ممکن است یک رویکرد بیش از حد ساده به نظر برسد، اما بسیاری از بهترین معاملات تجاری در نتیجه این توافقات اتفاق می افتد. به عنوان مثال اگر کسب و کار شما در حوزه پوشاک کودک می باشد، مشتریان هدف شما با کسب و کار مهد کودک و آتلیه کودک مشترک است. می توانید به صاحبان مهد کودک پیشنهاد دهید که تهیه لباس های مناسبتی کودکان آنها را به عهده بگیرید. مثل لباس هایی که برای جشن های مختلف نوروز، یلدا و ... برای کودکان تهیه می شود تا در جشن و عکس استفاده شود. در واقع منظور این است که به جای فروش به مشتری نهایی می توانید به سایر کسب و کارها بفروشید. پیشنهاد دیگر این است که از صاحبان مهدکودک بخواهید استفاده از محصولات و خدمات شما را به خانواده ها پیشنهاد دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ:

یک مدل تبلیغات در شبکه های اجتماعی است. برای اینکه با اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی اینفلوئنسر آشنا شویم ابتدا باید ببینیم اینفلونسر یعنی چه و اینفلوئنسرها چه کسانی هستند؟

افرادی که به دلایل مختلف فالورهای زیادی دارند و در یک یا چند شبکه اجتماعی شناخته شده هستند اینفلوئنسر گفته می شوند. این افراد حکم سلبریتی های شبکه های اجتماعی را دارند . شهرت آنها به دلایل مختلف از جمله نوع لایف استایل و سبک زندگی شان است که  با فالورهای خود به اشتراک می گذارند، آموزش های مفید و جذابی که می گذارند، محتوای جالب و سرگرم کننده ای که برای فالورهای خود تهیه می کنند و مواردی از این قبیل است.

چگونه کسب وکارمان را تبلیغ کنیم؟این نوع تبلیغات با افزایش محبوبیت افراد مشهور و تأثیرگذار در شبکه های اجتماعی رشد کرده است. اینفلوئنسرها در هر دو شبکه اجتماعی اینستاگرام و یوتیوب محبوب هستند .

بازاریابی اینفلوئنسر می تواند به رشد برند شما کمک کند. این روش تبلیغاتی بسیار جوان و نوظهور است و اگر کسب و کار شما کوچک است می تواند به شناخته شدن شما در ابعاد کوچک کمک کند.

تبلیغات در پادکست ها:

شاید این شیوه تبلیغات هنوز در کشورمان خیلی فراگیر نشده است و افراد بسیاری از آن اطلاع ندارند اما با افزایش محبوبیت پادکست ها فرصت های زیادی برای تبلیغ کنندگان فراهم شده است تا از مخاطبان علاقه مند استفاده کنند.

کسی که سفارش تبلیغ در یک پادکست را می دهد حامی مالی یا اسپانسر تهیه آن پادکست  می شود و در ازای آن گوینده پادکست در بخشی از آن آگهی را می خواند .

مزیت قابل توجه تبلیغات در پادکست ها این است که مخاطبان به پادکست ها اعتماد زیادی دارند. بسیاری از پادکست ها توسط افرادی خوانده می شوند که اگر از میان سلبریتی ها (دوبلورها، بازیگران و ... ) نباشند هم افرادی هستند که به مرور صدای آنها برای مخاطب آشنا شده و خواننده با پادکست و گوینده آن ارتباط حسی برقرار می کند این مسئله یکی از رموز اثرگذاری این نوع تبلیغ است. چرا که افراد اگر به گوینده تبلیغ اعتماد داشته باشند احتمال بیشتری دارد که از محصول یا خدمات مورد نظر استفاده کنند. پادکست جزء اقلام فرهنگی است و برداشت شنوندگان این است که تولید کنندگان پادکست تبلیغات محصولات یا خدماتی را که متناسب با مخاطبان آنها نیست، انجام نمی دهد.

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com