0  |  1

چگونه کسب‌و‌کارها از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند؟

چگونه کسب‌و‌کارها از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند؟

«با وارد کردن هوش مصنوعی در فرایندهای کاری خود شروع دوباره ای داشته باشید یا برای همیشه از رقبای خود عقب بمانید.» این توصیه «جک هیداری»، مشاور آزمایشگاه های گوگل ایکس درباره اهمیت هوش مصنوعی برای کسب‌وکارهاست. روی سخن او با شرکت هایی است که هوش مصنوعی را جز اولویت های بعدی خود قرار دادند.

به گفته فوربس، پیش تر حدود 50٪ از کسب و کارها برای پردازش فرایندها، خدمات و محصولات از هوش مصنوعی استفاده می کردند و البته این تعداد تا سال 2022 به 80 تا 90 درصد افزایش خواهد یافت.

اکنون بیایید به مواردی درمورد استفاده از هوش مصنوعی در کسب وکارها اشاره کنیم:

1.هوش مصنوعی در صنعت بهداشت و درمان:

بهداشت و درمان یکی از کسب و کارهای مهم است که سلامتی و بقای جامعه به آن وابسته است. هوش مصنوعی چگونه در صنعت مراقبت های بهداشتی کمک می کند؟

انتظار می رود به مرور هوش مصنوعی و رباتیک برای کمک به متخصصین در تشخیص بیماری ها به کار گرفته شود. از این طریق می توان توسط هوش مصنوعی جراحی به کمک ربات و کارهای مدیریتی را انجام داد.

اگر در وظایف مراقبت های بهداشتی، دریافت شرح حال بیمار، ارایه صورتحساب، نسخه و گزارش از طریق هوش مصنوعی انجام شود، باری از دوش پزشکان و پرستاران برداشته می شود و آنها قادر  خواهند بود تمرکز بیشتری روی بیماران داشته باشند.

علاوه بر این همه گیری کرونا نشان داد در برخی بیماری ها رسیدگی به بیمار جان پزشک و پرستار را به خطر می اندازد و منجر به از دست دادن پزشکان و پرستاران که سرمایه های کشور هستند می شود.

اگر امکان استفاده از هوش مصنوعی برای گرفتن شرح حال بیمار و فعالیت های اولیه مراجعه به بیمارستان وجود داشت پزشکان و پرستاران زمان کمتری را با بیماران کرونایی می گذراندن و ریسک ابتلای آنها به بیماری کمتر می شد. این خود اهمیت گسترش و توسعه استفاده از هوش مصنوعی در کسب و کارهای بیمارستانی و بهداشت و درمان را نشان می دهد.

جراحی به کمک هوش مصنوعی:

 جراحی های رباتیک حاشیه خطای بسیار کمی دارند و می توانند به طور مداوم و بدون خستگی جراحی ها را بصورت شبانه روزی با دقت بالا انجام دهند.

2.هوش مصنوعی در کسب و کارهای مخابرات و تلفن:

یکی از کسب و کارهایی که هوش مصنوعی به کمک آن آمده تلفن و مخابرات است. در حال حاضر اینترنت یکی از اقلام ضروری زندگی خانوارهاست. چرا که بسیاری از مشاغل و خدمات در بستر اینترنت انجام می شود. پس قطع شدن وای فای منزل شما می تواند مشکلات مختلفی را برای شما به همراه داشته باشد.

تصور کنید مدرس کلاس های آن لاین هستید، با قطع شدن وای فای نمی توانید کلاس خود را برگزار کنید. مجبورید به جای خرید اینترنتی برای خرید حضوری بیرون بروید، نمی توانید از حال خانواده و دوستان تان با خبر شوید و مشکلات دیگر.

چگونه کسب‌و‌کارها از قابلیت‌های هوش مصنوعی بهره می‌برند؟

هوش مصنوعی در اینجا به کمک مخابرات می آید. شرکت های مخابراتی اکنون از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا پیش بینی کنند که شبکه ها بر اساس وضعیت تجهیزات و با تجزیه و تحلیل الگوهای شبکه چه زمانی خراب می شوند تا بتوانند به طور فعال از خرابی شبکه جلوگیری کنند.

3.استفاده توئیتر از هوش مصنوعی:

از سال 2017، توئیتر از هوش مصنوعی استفاده می کند تا دریایی از توئیت ها را در هر ثانیه ارزیابی کند و ببیند کدام کاربران مرتبط ترین و بهترین توئیت ها را می نویسند. توئیتر محکوم شده بود به اینکه از نشر توئیت های نفرت انگیز و منفی جلوگیری نمی‌کند. بنابراین تصمیم گرفت از هوش مصنوعی برای این مساله کمک بگیرد.

به این ترتیب که از هوش مصنوعی برای پردازش و علامت گذاری توئیت‌های منفی مثل توئیت های نژاد پرستانه و افراطی استفاده می‌کند.

4.استفاده از هوش مصنوعی در آمازون:

مهم ترین جنبه از کار آمازون که در آن از هوش مصنوعی استفاده شده، دستیار مجازی کنترل صوتی است که برای رسیدگی به سوالات از جمله سفارش محصولات استفاده می شود.

5.هوش مصنوعی در زنجیره تأمین:

از هوش مصنوعی برای پیش بینی تقاضای محصولات مختلف در بازه های زمانی مختلف استفاده می شود تا آنها بتوانند فعالیت های خود را برای تأمین تقاضا مدیریت کنند.

6.هوش مصنوعی در صنایع بسته بندی:

هوش مصنوعی بسته بندی سریعتر، ارزان تر و دقیق تر را امکان پذیر می کند.

7.استفاده اپل از هوش مصنوعی:

اپل برای برخی امکاناتی که در گوشی های جدید خود ارائه می کند از هوش مصنوعی استفاده می کند مثل تشخیص چهره.    

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com