1  |  0

معرفی کتاب: «راهنمای سریع تحلیل الیوت»

معرفی کتاب: «راهنمای سریع تحلیل الیوت»

پرایس اکشن یا «رفتار قیمت» به حرکت و عمل قیمت یک نماد اطلاق می شود که در طول زمان بر روی نمودار مربوطه ترسیم می‌شود؛ در واقع پرایس اکشن پایه و اساس کلیه تحلیل هایی است که چارتیست ها برای بررسی و پیش بینی قیمت نمادهای مختلف بازار اهم از کالا، سهام، ارز، انرژی، رمز ارزها و غیره انجام می‌دهند.
بسیاری از معامله گران کوتاه مدت منحصراً به پرایس اکشن و نتایج حاصل از آن برای تصمیم گیری های معاملاتی خود اعتماد می کنند. طرفداران پرایس اکشن بر این باورند که هر چند داده های اقتصادی و سایر رویدادهای خبری جهانی (عوامل فاندامنتال) کاتالیزورهای حرکت قیمت در بازار هستند، اما ما برای موفقیت در بازار نیازی به تجزیه و تحلیل آنها نداریم. دلیل آنها بسیار ساده است چرا که تمام اطلاعات اقتصادی و خبری جهان که سبب حرکت قیمت در یک بازار می شوند، در نهایت از طریق رفتار قیمت در یک نمودار قیمت منعکس می شوند؛ یعنی مشابه نظری که تکنیکالیست ها دارند. برخی ها نیز بر همین اساس تجزیه و تحلیل تکنیکال را از مشتقات پرایس اکشن می دانند چرا که این نوع تحلیل از قیمت های گذشته برای محاسبات تاثیرگذار در اقدامات معاملاتی بهره می برد.
کتاب «راهنمای سریع تحلیل الیوت» نوشته آندره تیدجه ترجمه علی محمدی توسط انتشارات موسسه کتاب مهربان نشر در ۲۰۸ صفحه منتشر شده است. با نگاه ذکر شده تحلیل امواج الیوت نیز از مشتقات پرایس اکشن محسوب می شود چرا که در الیوت تمام تمرکز بر شمارش موج ها و درک موقعیت صحیح بازار است تا بتوان حرکت بعدی اعم از پیشرو یا اصلاحی را پیش بینی و بر این اساس تصمیمات معاملات مناسب را اتخاذ کرد.
تیدجه یک روزنامه نگار مستقل در زمینه تجزیه و تحلیل بازارهای مالی است وی در نظریه امواج الیوت تحصص داشته و به طور مداوم آن را توسعه داده است وی از این طریق توانست یک سیستم معاملاتی موفق با میانگین بالاتر از حد متوسط ایجاد کند.

فصل های کتاب عبارتند از:
اصول امواج الیوت، حرکات روند، حرکات اصلاحی اشکال استاندارد، حرکات اصلاحی اشکال خاص و استراتژی ها و نکات معاملاتی.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com