0  |  0

درباره کلاب هاوس بیشتر بدانید: دلیل جذابیت کلاب هاوس چیست؟

درباره کلاب هاوس بیشتر بدانید: دلیل جذابیت کلاب هاوس چیست؟

وقتی در کلاب‌هاوس فعالیت دارید احساس می‌کنید با دوستان‌تان در حال معاشرت هستید بدون داشتن موانع و مشکلات موجود در تماس تصویری. احتمالا چالش کمتری را تجربه می کنید چون مهم نیست چه چیزی پوشیدید و محیط اطراف شما دیده نمی شود تمام کاری که برای این معاشرت باید انجام دهید این است که برای صحبت کردن و گوش دادن حاضر شوید.

حتی در حال رانندگی یا آشپزی می توانید در بحث مشارکت کنید و تجربه های ارزشمند دیگران را بشنوید.

برخی ویژگی های کلاب هاوس مثل دو روی سکه هستند می توان آنها را مزیت دانست یا معایب. بستگی به دیدگاه شما دارد. به عنوان مثال اینکه مکالمات به صورت زنده هستند و بر خلاف لایوهای اینستاگرام که امکان سیو شدن دارند و تا ساعت ها بعد شما می توانید به آن مراجعه کنید و برای چندمین بار آن را گوش کنید یا اگر چند لایو همزمان در حال برگزاری است می توانید یکی را بعدا گوش کنید اما مکالمات کلاب هاوس بعد از اتمام سیو نمی شوند و تنها در زمان پخش فرصت گوش دادن و شرکت کردن در بحث را دارید.

اینجا دو حالت پیش می آید:

اگر اهل پرورش ویژگی های مثبت در خود باشید می توانید با خود فکر کنید که این ویژگی به من کمک می کند سعی کنم «تمرکز» خودم را بیشتر کنم و در لحظاتی که کاربران دارند صحبت می کنند تنها به گفتگوی آنها گوش بدهم و تمام فکر و ذهنم یکجا باشد.

از سوی دیگر ترس از دست دادن سخنرانی ها ممکن است موجب شود زمان زیادی را در این شبکه اجتماعی بگذرانید بنابراین از همین ابتدای راه آگاهانه میزان فعالیت خود را مدیریت کنید.

  «برخی ویژگی های کلاب هاوس مثل دو روی سکه هستند می توان آنها را جز مزایا یا معایب این اپ دانست.»  

مسئله دیگر اینکه مجبورید در انتخاب اتاقی که می خواهید صحبت های شان را بشنوید و در بحث شان مشارکت کنید دقت و وسواس به خرج دهید. چرا که ممکن است شما چندین علاقه مندی داشته باشید و در آن واحد در اتاق های مختلف سخنرانی های مختلف در حال پخش باشد ممکن است این یک محدودیت تلقی شود و یا مزیتی که باعث شود بیشتر وقت خود را به علاقه مندی ها و دغدغه های اصلی تان اختصاص دهید. پس لازم است «اولویت های» خود را یک بار دیگر مرور کنید تا اتاق مناسب خود را انتخاب کنید.

یک نقطه ضعف کلاب هاوس این است که افراد ناشنوا و کم شنوا نمی توانند از آن بهره ببرند. مطمئنا در آینده این برنامه مانند سایر شبکه های اجتماعی تغییراتی می کند و کامل تر می شود و امکاناتی به آن اضافه می شود باید دید سازندگان آن به این مساله فکر می کنند که تمام جامعه بتواند از این شبکه اجتماعی استفاده کند و راه حلی برای این مساله دارند یا خیر؟

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب استفاده از کلاب هاوس (Clubhouse) چیست؟

کلاب هاوس و رشد کسب‌و‌کارها

الف ) توسعه مشتریان:

با ایجاد اتاق هایی با موضوعات مورد علاقه خود و ارائه مکالمات ارزشمند، می توانید تخصص خود را به دیگران نشان دهید. کاربران می توانند مشخصات شما را بررسی کرده و شما را دنبال کنند. دفعه بعدی که مکالمه زنده را شروع کنید، مخاطبان شما در اپ کلاب هاوس یک اعلان دریافت می کنند و در صورت تمایل به مکالمه شما می پیوندند.

دلیل جذابیت کلاب هاوس چیست؟ب) از کاربران کلاب هاوس بازخورد بگیرید:

 این به نوعی نظرسنجی است. کاربران کلاب هاوس می توانند مخاطبان و مشتریان بالقوه کسب و کار شما باشند. اتاقی ایجاد کنید، درباره ایده ای که در ذهن تان آمده است صحبت کنید و از کاربران بخواهید به شما بازخورد دهند. 

اگر در کسب و کار خود مشکل خاصی دارید می توانید در این زمینه مکالمه ای را شروع کنید. صحبت ها و نظرات  افراد مشغول در صنعت خود را بشنوید و از آنها سوال کنید آنها در شرایط مشابه چه کار می کنند.

ج) رسانه ای برای ارائه اخبار و اطلاعات کسب و کار شما:

کلاب هاوس به دلیل اینکه امکان ارتباط زنده با سرمایه گذاران، مشتریان، تامین کنندگان و ... را فراهم می کند می تواند برای شما نقش رسانه ای را داشته باشد که اخبار و اطلاعیه های کسب و کارتان را از طریق آن به اطلاع افراد می رسانید. به عنوان نمونه اطلاعیه جذب سرمایه مجدد را می توانید در محیط کلاب هاوس مطرح کنید. برای استارتاپ های کوچک می تواند فرصتی باشد که سرمایه گذاران مختلف را از ایده خود مطلع کنند.

نویسنده: سکینه حجازی فر (کارشناس ارشد کارآفرینی)

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com