0  |  0

راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند کلید خورد

راه‌اندازی نخستین فن‌بازار تخصصی شهر هوشمند کلید خورد

این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه بین المللی نوآوری و فناوری (INOTEX ۲۰۲۱) در پارک فناوری پردیس میان محمد فرجود مدیرعامل سازمان فاوا و اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس منعقد شد.
این تفاهم نامه در سه فاز «ایجاد و ترویج»، «استقرار و تثبیت» و «بلوغ و توسعه» در آینده عملیاتی خواهد شد.
در این باره محمد فرجود با اشاره به اهمیت نوآوری در برنامه تهران هوشمند و راه‌اندازی فن بازار تخصصی شهر هوشمند گفت: ما در برنامه «تهران هوشمند» توجه ویژه‌ای به نوآوری داشته‌ایم. مدیریت شهری در اثربخشی، قانونگذاری و حمایت از زیست‌بوم نوآوری شهری بسیار تأثیرگذار است. در سال‌های اخیر و با فعالیت‌هایی که در این حوزه انجام شده، بدنه شهرداری تهران کاملاً به اهمیت نوآوری، کسب و کارهای فناور و میزان اثربخشی آن‌ها در رفع چالش‌های شهری واقف است.
وی با اشاره به خدمات شهرداری در حمایت از این کسب و کارها گفت: ما در طول این مدت بیش از ۷۰ API را در اختیار استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان قرار داده‌ایم. همچنین بیشتر از ۱۵۰۰ دسته داده شهری در زمینه‌های مختلف را باز کرده و با راه‌اندازی مراکز نوآوری در چند منطقه به نیازهای نوآورانه در نقاط مختلف و پراکندگی فناوری در پایتخت توجه کرده‌ایم.
مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران مدیریت شهری را در گسترش نواحی نوآوری بسیار مؤثر توصیف کرد و افزود: خدمات حوزه فناوری و نوآوری، بازار گسترده‌ای دارد، اما در این مسیر چالش‌های زیادی هم وجود دارد. شهرداری تهران تلاش کرده نیازهای فناورانه خود را با زیست بوم نوآوری به اشتراک بگذارد که در سامانه مرتبط با این بخش، بیش از ۴۰۰ نیاز فناورانه ثبت شده است.
اکبر قنبرپور، معاون توسعه نوآوری پارک فناوری پردیس نیز با اشاره به تفاهم‌نامه اصلی با سازمان فاوای شهرداری تهران که حدود ۱۸ ماه پیش منعقد شده بود، گفت: از آن زمان تاکنون با هم‌افزایی و هم‌رسانی به نقاط مشترک بیشتری رسیده ایم. حالا و با همکاری سازمان فاوا، بازار بزرگ فناوری شهرداری تهران در اختیار فن بازار، شرکت‌های دانش بنیان و استارت‌آپ‌ها قرار گرفته و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com