0  |  0

ساعت هوشمند فیس‌بوک در تابستان ۲۰۲۲

ساعت هوشمند فیس‌بوک در تابستان ۲۰۲۲

مهندسان فیس‌بوک این روزها مشغول طراحی و توسعه اولین ساعت هوشمند این شرکت هستند. محصولی متفاوت که احتمالا در تابستان سال آینده وارد بازار خواهد شد. اگرچه هنوز فیس‌بوک رسما این موضوع را تایید نکرده اما اخیرا اطلاعات تازه‌ای از این ساعت به بیرون درز کرده که نشان می‌دهد اولین ساعت هوشمند فیس‌بوک، مجهز به دو دوربین عرضه خواهد شد.
کاربران با کمک این دوربین که روی مچ دست کاربر جای می‌گیرد، می‌توانند تصاویر و ویدئوهای خود را ضبط کرده و در صورت تمایل، آنها را در اپلیکیشن‌ها‌ی متعلق به این شرکت همچون اینستاگرام به اشتراک بگذارند. گفته می‌شود دوربینی که در قسمت جلویی این ساعت تعبیه شده بیشتر برای برقراری تماس‌ها‌ی تصویری مورد استفاده قرار می‌گیرد و دوربین پشتی نیز که به رزولوشن ۱۰۸۰p و قابلیت فوکوس خودکار مجهز شده برای فیلم‌برداری و عکاسی به‌کار گرفته خواهد شد. طبق گفته دو منبع نزدیک به فیس‌بوک، این شرکت برای ارتقای قابلیت‌ها‌ی این ساعت، با برخی از شرکت‌ها‌ نیز وارد مذاکره شده تا بتوانند محصولات جانبی خود را به شیوه‌ای طراحی کنند که بتوان این ساعت را روی آنها تعبیه کرد؛ از جمله این محصولات می‌توان به کوله‌پشتی اشاره کرد.
هدف از این کار، ترغیب کاربران به استفاده از این ساعت مانند گوشی‌ها‌ی هوشمند است. مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک قصد دارد با تولید این ساعت، محصول اختصاصی خود را وارد بازار کند و از این طریق اطلاعات بیشتری را از کاربران جمع‌آوری کند. این ساعت هوشمند، اولین دستگاه سخت‌افزاری فیس‌بوک برای استفاده روی مچ دست محسوب می‌شود و می‌تواند راه را برای رقابت فیس‌بوک با شرکت‌ها‌یی چون اپل و گوگل در بازار این محصول پوشیدنی باز کند.
اپل طی سال‌ها‌ی اخیر بارها اعلام کرده که در زمینه حفظ حریم خصوصی کاربران و امنیت اطلاعات آنها در برابر اپلیکیشن‌ها‌یی چون فیس‌بوک بسیار سفت‌وسخت عمل می‌کند و از طرفی دیگر، سابقه فیس‌بوک در سوءاستفاده از اطلاعات شخصی کاربران، دردسرهای زیادی را برای این شرکت ایجاد کرده است. حال سوال اینجاست که آیا فیس‌بوک می‌تواند با توجه به سابقه نه‌چندان خوبی که در حفاظت از اطلاعات کاربران خود در اذهان عموم ثبت کرده، افراد را به خرید و استفاده از ساعت هوشمند جدید خود ترغیب کند؟ البته گفته می‌شود این ساعت نقش یک ردیاب سلامتی را نیز ایفا خواهد کرد و قرار است به حسگر ضربان قلب نیز مجهز باشد.
شواهد نشان می‌دهد فیس‌بوک این روزها درحال رایزنی با برخی از اپراتورهای مخابراتی در آمریکاست تا بتواند امکان درج سیم‌کارت در این ساعت هوشمند را نیز فراهم و کاربر را از اتصال ساعت به گوشی‌ها‌ی هوشمند به‌منظور استفاده از حداکثر قابلیت‌ها‌ی آن، بی‌نیاز کند. شنیده‌ها‌ حاکی از آن است که این ساعت در رنگ‌های سفید، مشکی و طلایی وارد بازار خواهد شد و احتمالا با قیمت ارزان‌تری نسبت به نمونه‌ها‌ی موجود در بازار به فروش خواهد رفت. درحال‌حاضر، اپل سهم عمده بازار ساعت‌ها‌ی هوشمند را در اختیار دارد و در سال گذشته میلادی توانست ۳۴ میلیون دستگاه ساعت هوشمند را به‌دست خریداران برساند.
به‌نظر می‌رسد فیس‌بوک قصد دارد از این ساعت هوشمند به عنوان محصولی برای ورودی اطلاعات به عینک واقعیت مجازی این شرکت نیز استفاده کند. عینکی که هنوز وارد بازار نشده و به گفته زاکربرگ، بعد از ورود به بازار، به محصولی فراگیر در میان کاربران تبدیل خواهد شد. همچنین شنیده شده این شرکت قصد دارد از فناوری ساعت هوشمند خود برای کنترل رایانه‌ها‌ نیز استفاده کند، به‌طوری‌که با حرکات مچ می‌توان دستورات مختلف را به رایانه منتقل کرد. فیس‌بوک در تلاش است تا بتواند اولین نسخه از این ساعت هوشمند را در تابستان ۲۰۲۲ عرضه کند و سال‌ها‌ی بعد نیز نمونه‌ها‌ی ارتقایافته آن را به دست علاقه‌مندان برساند. هنوز اطلاعات موثقی در خصوص قیمت این محصول اعلام نشده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com