0  |  0

ضرورت حمایت از شرکت‌های نوپا

ضرورت حمایت از شرکت‌های نوپا

پیشرفت امروز ICT قابل ‌مقایسه با ۱۰ سال گذشته نیست و این پیشرفت سرعت بالایی دارد. اهمیت این حوزه به‌قدری بالاست که سال ‌به ‌سال بودجه بیشتری به آن اختصاص می‌یابد و دولت‌ها بیش‌ازپیش به آن اهمیت می‌دهند، اما کمکی که ICT به جنبه‌های مختلف زندگی کرده است با هیچ حوزه‌ای قابل‌مقایسه نیست. امروز برای بیشتر کارهای روتین دیگر نیاز به حضور فیزیکی نیست و تنها با داشتن یک موبایل یا لپ‌تاپ انجام می‌شود.
اما جنبه مثبت ICT را نمی‌توان در سرعت انجام کار خلاصه کرد. یکی از جنبه‌های مثبت و مهم این حوزه کمک به محیط‌زیست است. به‌ طوری ‌که حجم بالای اسناد را می‌توان در یک فایل کم حجم در یک حافظه دیجیتالی نگهداری کرد و همین مساله از هدر رفت مقادیر بالای کاغذ جلوگیری خواهد کرد. در کنار حجم بالای مصرف کاغذ، بایگانی اسناد نیز مساله دیگری است که نیاز به نیروی انسانی و فضای بزرگ دارد. پیشرفت‌های این حوزه باعث شده تا از همه این دردسرها راحت شویم، دقت را چاشنی کارکنیم و دغدغه‌ها را کمتر کنیم.
اهمیت حوزه ICT تا آنجاست که دولت الکترونیک یکی از اهداف مهم کشور ما و حتی کشورهای دیگر برای توسعه و پیشرفت است. بر همین اساس شرکت‌های زیادی در کشور تاسیس شدند تا برای رسیدن به این هدف کمک کنند. حوزه ICT به‌قدری وسعت پیدا کرده که روزبه‌روز بر تعداد این شرکت‌ها افزوده می‌شود و برخی از آنها هلدینگی عمل می‌کنند و چند زیرمجموعه دارند. گروه فن‌آوا ازجمله هلدینگ‌های پیشرو در صنعت ICT است که در حوزه‌های مختلف این صنعت با شرکت‌های زیرمجموعه خود در حال فعالیت است. این گروه از دیرباز در حوزه‌های مختلف ICT فعال بوده و در برنامه‌ریزی‌های آتی خود بنا دارد تا دو فعالیت جدید را در حوزه ICT به سبد محصولات و خدمات خود اضافه کند.
سید احمد طباطبایی معاون کسب‌وکار گروه فن‌آوا در رابطه با فعالیت‌های این شرکت گفت:. بر اساس پیشینه اطلاعاتی موجود و ظرفیت‌های بالقوه شرکت مارکت پلن سه ‌ساله‌ای را بر اساس محصولات و خدمات، بازار و منابع موجود، ماموریت و چشم‌انداز و استراتژی‌های بازاریابی در بستر زمان برای شرکت تهیه‌ شده است
همان‌طور که می‌دانید گروه فن‌آوا یکی از پیشکسوتان حوزه ICT در کشور بوده به‌گونه‌ای که مجموع مجوزهایی که این گروه در حوزه ICT دارد منحصربه‌فرد و بی‌نظیر است،
وی در ادامه گفت: در حال حاضر ما ارائه‌کننده هفت راهکار محصول و خدمات در حوزه ICT هستیم.
معاون کسب‌وکار گروه فن‌آوا اظهار کرد: مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه‌های برق سالم به‌عنوان اولین حوزه‌ای است که گروه فن‌آوا آن را در شرکت شبکه گستر فن‌آوا با ارائه محصولاتی نظیر سولار پنل، دیزل ژنراتور، UPS، باتری و تابلو برق با هدف تامین برق سالم برای فعالیت تجهیزات صنعت ICT ارائه می‌کنند.
طباطبایی ادامه داد: دومین حوزه فعالیت گروه فن‌آوا مشاوره، طراحی، تامین تجهیزات پسیو اکتیو اجرای دیتا سنترو ارائه سرویس‌های مربوط به این حوزه است. دو شرکت داده‌پردازی فن‌آوا و داده سامانه گروه فن‌آوا با دارا بودن دیتاسنترهایی در مقیاس صد رک که با بهترین طراحی و پیشرفته‌ترین تجهیزات ساخته‌شده‌اند سرویس‌های خود را ارائه می‌کنند.
وی در ادامه گفت: سومین حوزه راهکار پرداخت الکترونیک است که در شرکت فن‌آوا کارت به‌عنوان یکی از شرکت‌های دارای مجوز psp خدمات این حوزه را ارائه می‌کند. ارائه خدمات درگاه‌های پرداخت الکترونیک IPG، تجهیزات POS، باشگاه مشتریان و کلیه سرویس‌ها و خدمات این حوزه را ارائه می‌کند. در این راستا شرکت تضمین گستر فن‌آوا برای پشتیبانی فنی و رفع نیاز تجهیزات این صنعت در گروه فن‌آوا راه‌اندازی شده که در حال حاضر با تولید آداپتور و رول کاغذ موردنیاز دستگاه‌های pos و همچنین تعمیرات این تجهیزات و تولید صندوق‌های فروشگاهی نیازهای شرکت‌های فعال در صنعت پرداخت الکترونیک را مرتفع می‌کند.
به گفته وی شرکت داده‌پردازی فن‌آوا ماموریت دارد به‌عنوان دارنده مجوز FCP در گروه فن‌آوا در حوزه ارتباطات ثابت در بستر اینترنت به‌عنوان چهارمین راهکار ارائه ‌شده در صنعت ICT خدمات خود را به کاربران خانگی، کسب‌وکارها و سازمان‌ها ارائه کرده و... در ایجاد فضای مناسبی برای رشد و ارتقای سطح پویایی، چابکی و هوشمندی آنها خدماتی نظیر ارائه تلفن ثابت بر بستر IP و ارائه پهنای باند اینترنتی بر بستر فیبر نوری وایرلس و شبکه اختصاصی ارائه می‌کند.
طباطبایی افزود: حوزه پنجمی که گروه فن‌آوا در آن با کمک دو شرکت کوه نور و فن‌آوا ماهواره خود اقدام به ارائه سرویس و خدمات می‌کند راهکارهای مخابراتی است. این دو شرکت از شرکت‌های گروه فن‌آوا هستند. ارائه خدمات عمومی انتقال داده از طریق ماهواره یا همان SAP ، ارائه سرویس تلفن همراه دریایی، اپراتور تلفن روستایی WLL و خدماتی نظیر آن ازجمله فعالیت‌های گروه فن‌آوا در این حوزه است.
وی ادامه داد: یکی از دستاوردهای جدید گروه فن‌آوا مجموعه نواتک است. نواتک شتاب‌دهنده‌ای است که برای حمایت از شرکت‌های نوپای حوزه ICT راه‌اندازی شده است. در حال حاضر در کشور ما معمولا شتاب‌دهنده‌ها برای حمایت و گسترش فعالیت شرکت‌های نو پا منابع مالی آنها را تامین می‌کنند. اما این شرکت‌ها برای ادامه حیات خود نیاز به حضور در بازار و تولید محصول و انجام پروژه جهت تامین نیازهای مالی خود دارند. ازاین‌رو گروه فن‌آوا با دارا بودن بازار بالقوه ارائه خدمات و محصولات در صنعت ICT بستر مناسبی را در مجموعه نواتک خود برای رشد و شکوفایی شرکت‌های نو پا فراهم آورده است. حوزه راهکارهای امنیت نمونه‌ای است که در شتاب‌دهنده نواتک رشد و بلوغ‌یافته و حوزه ششم فعالیت گروه فن‌آوا را شکل داده و مشتریان دولتی و خصوصی فراوانی را جذب کرده است.
طباطبایی گفت: ارائه خدمات حوزه امنیت به‌عنوان ششمین فعالیت گروه فن‌آوا خدماتی چون ارزیابی، طراحی و پیاده‌سازی امنیت شبکه و تست نفوذ و همچنین DLP و انواع Firewall را ارائه می‌کند.
وی ادامه داد: حوزه جدیدی که در گروه فن‌آوا راه‌اندازی شده حوزه BPO است. سازمان‌های بزرگ دولتی و خصوصی برای رفع نیاز خود در لایه مشتری و پشتیبانی و رصد فرآیندهای خود نیازمند مجموعه‌های چابک و حرفه‌ای و دارای زیرساخت مناسب برای پیگیری این امور هستند.
به گفته طباطبایی صنعت BPO صنعتی است که در آسیای جنوب شرقی، فیلیپین و هند فوق‌العاده رشد داشته است و منطقه خاورمیانه نیز بازار بسیار بزرگی برای این صنعت است. از آنجا که کشور ما در منطقه جغرافیایی خاص واقع ‌شده ارائه خدمات به مشتریان ترک‌زبان، عرب‌زبان و بازار آسیای میانه نیز ازجمله فرصت‌های صادراتی این حوزه مناسب است. کال‌سنتر، تحقیقات بازار، راهکارهای بهبود کیفیت عملکرد، پلت‌فرم خدمات مجازی و روش‌های نوین فروش محصول و خدمات ازجمله فعالیت‌های BPO است.
وی گفت: این فعالیت‌های هفت‌گانه از جمله مزیت‌های گروه فن‌آوا است که موجب می‌شود گروه فن‌آوا را به‌عنوان تنها دارنده سبد کاملی از خدمات و محصولات مختلف حوزه ICT بشناسیم. وی در نهایت گفت: در این راستا همپوشانی خدمات و محصولات ارائه‌شده توسط گروه فن‌آوا زمینه‌ساز فرصت‌های مناسبی برای حضور در بخش‌های مختلف صنایع زیرساختی کشور نظیر نفت و گاز و پتروشیمی، صنعت مخابرات، صنعت بانک بیمه و بورس، صنعت درمان و تجهیزات پزشکی، صنعت لجستیک، صنعت هوشمندسازی، صنعت آب و برق، صنعت گردشگری شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com