0  |  0

فراخوان جذب نوآوری‌های مواد ساختمانی

فراخوان جذب نوآوری‌های مواد ساختمانی

این مرکز نوآوری با هدف فراهم کردن امکان استفاده پژوهشگران علمی و صنعتی دارای طرح‌های نوآورانه از زیرساخت این مرکز و همچنین معرفی طرح‌های منتخب که از ظرفیت اجرایی و تجاری‌سازی برخوردار هستند، سلسله فراخوان‌های شناسایی ایده و طرح‌های حوزه‌های مختلف مرتبط با این صنعت را برگزار می‌کند که حوزه کاشی و سرامیک گام نخست از این سلسله فراخوان‌ها است.
این فراخوان در راستای ارتقای زنجیره تامین ارزش حوزه کاشی و سرامیک، با هدف شناسایی فناوران دارای ایده یا طرح فناورانه در این بخش از صنعت، اعلام شده است.
ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز نوآوری مواد ساختمانی را ناظر به اهمیت این موضوع و رفع نیاز صنعت ساختمان به توانمندی فعالان زیست‌بوم نوآوری، با همکاری شتابدهنده صدر فردا و کاشی و سرامیک سعدی راه‌اندازی کرده است.
با توجه به این‌که مصالح و مواد پیشرفته و نوآورانه بخشی از نیاز صنعت ساختمان به شمار می‌رود، این ستاد با هدف رفع نیازها، چالش‌­ها و ارتقا فناوری صنایع موجود و همچنین ایجاد صنایع جدید دانش‌بنیان این فراخوان را اعلام کرده است.
گام نخست تجاری‌سازی طرح‌های فناورانه کاشی و سرامیک
هدف اصلی این فراخوان، شناسایی ظرفیت‌های موجود و استفاده از توانمندی متخصصان برای رفع نیازها و چالش‌­های فناورانه موجود در صنایع مواد ساختمانی کشور است.
در این فرآیند، ضمن شناسایی موارد منتخب متناسب با سطح آمادگی فناورانه از فناوران مستقل و یا شرکت‌های دارای ایده یا طرح فناورانه مرتبط با این صنایع حمایت می‌شود.
ساختمان به عنوان یکی از گسترده‌ترین صنایع کشورمان، می‌تواند محل هم‌افزایی فناروان و نوآوران برای استفاده از علم، فناوری خلاقیت و هنر باشد. شرکت‌های دانش‌بنیان، شرکت‌های خلاق و استارتاپ‌ها در بخش‌های گوناگون این صنعت از تولید و معرفی محصولات ساختمانی فعال هستند. ​​​​​​​
فرآیند شرکت در فراخوان
فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق، استارتاپ‌ها، دیگر شرکت‌ها و فعالان فناور دارای ظرفیت بالقوه و بالفعل برای رفع نیازها و چالش­‌های موجود در صنایع کاشی و سرامیک که می‌توانند بومی‌سازی مواد، قطعات، تجهیزات و ارائه خدمات را انجام دهند، تا 15 تیرماه سال جاری می‌توانند با تکمیل فرم اولیه شناسایی طرح‌­های فناورانه حوزه کاشی و سرامیک (فایل پیوست)، نسبت به ارسال طرح، توانمندی‌ها و پیشینه خود به پست الکترونیک مرکز نوآوری مواد ساختمانی اقدام کنند.
پس از ارزیابی طرح‌­ها و توانمندی‌­های ارسال شده توسط کمیته داوران، از موارد منتخب پشتیبانی­‌های لازم در راستای ارتقا طرح، صورت خواهد پذیرفت. همچنین در ادامه مسیر، رویداد آشنایی با توانمندی و خدمات مرکز نوآوری مواد ساختمانی و معرفی طرح‌های منتخب برگزار می‌شود.
طرح‌های منتخب فناوران برتر در قالب رویدادی که در محل این مرکز نوآوری برگزار خواهد شد، مورد حمایت قرار گرفته و به بهره‌برداران مرتبط معرفی می‌شود.
بایدهای ارسال طرح‌های نوآورانه
ارسال طرح از طرف فناور و یا انجام مکاتبات با فناور به منزله پذیرش قطعی طرح نیست و حقی را برای ارسال کننده طرح ایجاد نمی‌کند. همچنین فرآیند بررسی طرح‌ها توسط مرکز نوآوری چند مرحله­‌ای بوده و در صورت نیاز، اطلاعات تکمیلی برای هر مرحله از متقاضیان دریافت خواهد شد. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به وب‌سایت مرکز نوآوری مواد ساختمانی مراجعه کنند یا با پست الکترونیکی ستاد در ارتباط باشند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com