0  |  0

قیمت های جهانی و نرخ دلار، عوامل موثر بر سودآوری شرکت‌ها

قیمت های جهانی و نرخ دلار، عوامل موثر بر سودآوری شرکت‌ها

بازار سرمایه، بازاری آینده‌نگر است و پیش‌بینی می‌شود بر اساس متغیرهای بنیادینی همچون گزارش مناسب شرکت‌ها و روند قیمت ها در بازار جهانی، وضعیت معقولی در بازار سرمایه ایجاد شود.
مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آگاه با اشاره به افزایش قابل توجه سود شرکت‌های بورسی در سال 1400 نسبت به سال گذشته گفت: در سال 1400، افزایش معناداری در میانگین نرخ دلار و همچنین افزایش نرخ های جهانی مشاهده می‌شود. این روند افزایشی از پاییز سال 99 شروع شده و همچنان نیز ادامه دارد و طبیعی است که جهش در سودآوری شرکت‎ها را در پی خواهد داشت.
مهرداد منتظری عنوان کرد: جهش مورد نظر به قدری قابل توجه بوده که افزایش هزینه هایی که بودجه به شرکت ها تحمیل کرده، توانسته گذشته را جبران کند.
مدیر سرمایه گذاری شرکت سبدگردان آگاه با اشاره به این موضوع که بررسی سودآوری و عملکرد شرکت‌ها افزون بر بررسی سالانه، لازم است به صورت فصلی نیز صورت پذیرد، اظهار کرد: بازار همیشه آینده نگر است و اگر بخواهیم بهار 1400 را با زمستان 99 مقایسه کنیم، شاهد رشد متوسط درآمد شرکت ها خواهیم بود.
این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: با رویکرد گذشته‌نگری، سود قابل توجهی که نصیب شرکت‌ها شده است، نمایان می‌شود و همچنین رویکرد آینده‌نگری به بازار نیز حکایت از وضعیت پایدار این بازار دارد.
منتظری تاکید کرد: آینده بازار تحت تاثیر قیمت جهانی و نرخ دلار است و به طور حتم با بالا رفتن نرخ دلار سودهای آتی هم افزایش پیدا خواهد کرد و رشد بازار نیز افزایش می‌یابد.
او در پاسخ به این سوال که سود شرکت ها را در مقایسه با سال 98 و 99 چگونه ارزیابی می کنید، گفت: این موضوع نیز متاثر از افزایش در نرخ دلار و قیمت کامودیتی‎ها است.
مدیر سرمایه‌گذاری شرکت سبدگردان آگاه خاطرنشان کرد: عملکرد شرکت در فصل بهار سال جاری خوب ارزیابی می‌شود؛ اما موضوعاتی مانند قطع برق ممکن است بر عملکرد شرکت‌های فولادی و سیمانی تاثیر بگذارد و گزارش فصل تابستان را متفاوت از فصل بهار بکند.
به گفته منتظری، وضعیت شرکت‌های فولادی و سیمانی با تمام موضوعات، با توجه به قیمت‌های جهانی، مطلوب قلمداد می‌شود و آینده آنها همچنان در گرو رشد دلار است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: سنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com