0  |  0

فراخوان: «جذب ایده‌های نوآورانه با رویکرد سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات»

فراخوان: «جذب ایده‌های نوآورانه با رویکرد سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات»

فراخوان «جذب ایده‌های نوآورانه با رویکرد سرمایه‌گذاری و توسعه محصولات» با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌ گیاهان دارویی و طب سنتی منتشر شد تا خلاقیت‌ها و ایده‌های نو در حوزه «فرآورده‌های گیاهان دارویی و معطر»، «عصاره، اسانس، مواد اولیه با منشا گیاهی»، «داروهای گیاهی» و «محصولات آرایشی و بهداشتی گیاهی» شناسایی و حمایت شود.

این فراخوان با هدف «گسترش فناوری‌های کاربردی در حوزه گیاهان دارویی با شناسایی ظرفیت‌ها و توان تخصصی و دانشی موجود در کشور» و «استفاده بهینه از توان داخلی موجود در این حوزه» منتشر شده است. ایران کشوری غنی از گیاهان دارویی است و یک سابقه تاریخی در استفاده از این ظرفیت خدادادی دارد؛ اما به دلایلی از این فرصت به خوبی استفاده نمی شود و بخشی از توان موجود در کشور به فراموشی سپرده شده است.

اما معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری که چند سالی است تلاش می کند با استفاده از فناوری‌های موجود این صنعت قدیمی در کشور را احیا کند در یک همکاری مشترک با گروه بین‌المللی هرمان به عنوان یک سرمایه گذار آلمانی-ایرانی فناور و نوآور در شهرهای برلین، مونیخ و تهران، زمینه توسعه همه‌جانبه آن را فراهم می کند.

مشارکت و سرمایه‌گذاری در توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری در حوزه صنعت دارو، بهداشتی و آرایشی برای ایجاد توازن با توسعه کشت گیاهان دارویی در کشور و همچنین رقابتی کردن تولیدات دارویی داخل کشور با تولیدات جهانی می‌تواند مسیری باشد برای ترغیب سرمایه‌گذاری‌های مالی و فکری در این حوزه. انتشار این فراخوان‌ها نیز راهی مطمئن برای تحقق این هدف است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com