0  |  1

نوآوران و صاحبان ایده در حوزه آب و خشکسالی شناسایی می‌شوند

نوآوران و صاحبان ایده در حوزه آب و خشکسالی شناسایی می‌شوند

معاونت علمی و فناوری با حمایت از ایده‌های نوآور دانشگاهیان، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق گامی برای توسعه زیست بوم فناوری این حوزه برداشت.
2 سالی بود که ایران سیراب از بارش‌های فصلی بود و کمتر از کمبود آب و بحران خشکسالی در کشور می‌شنیدیم؛ اما سال 1400 با کاهش چشمگیر بارش‌ها و گرمای هوا دوباره این معضل خودنمایی کرد. هرچند که نباید به جبران گاه و بیگاه کمبود آب دل خوش کرد و اتخاذ تدابیری دایمی و ماندگار برای آن یک ضرورت است. یکی از این راه‌ها استفاده از فناوری‌های نوین و کشف منابع جدید در کشور است.
کارگروه تخصصی توسعه فناوری‌های آب‌، خشکسالی، فرسایش و محیط‌زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای عبور از این چالش مهم در کشور درصدد برآمده است تا همکاری‌های خود را با دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر کند. این کار دسترسی به ایده‌های نوآورانه و فناورانه موجود در این مراکز را تسهیل می‌کند.
ایده‌های خلاقی که تجاری‌سازی و اتصال آنها به بازار می‌تواند ایران را در گذر از این بحران یاری کند. به همین دلیل یکی از برنامه‌های معاونت علمی و فناوری در این حوزه، حمایت از ایده‌هایی است که در شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی غالبا به فراموشی سپرده می‌شوند و مجالی برای بروز نمی‌یابند.
این کار با به‌کارگیری منابع، ظرفیت‌های تخصصی انسانی و سایر امکانات موجود در کشور در بخش‌های دولتی، غیردولتی، دانشجویی، نخبگان و انجمن‌های علمی سرعت گرفته است.
هماهنگی و هم‌افزایی با سایر ستادها برای تقویت فعالیت‌های اولویت‌دار بین‌رشته‌ای و حمایت از ارتقاء سطح علمی و فناوری در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی برای کسب مقام نخست منطقه و دستیابی به جایگاه شایسته جهانی بر اساس اهداف نقشه جامع علمی کشور نیز در این حوزه کمک کننده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com