0  |  0

تولید فولاد ایران ۱۰ درصد افزایش یافت

تولید فولاد ایران ۱۰ درصد افزایش یافت

انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، تولید فولاد ایران در ماه جولای ۲۰۲۱ (تیر ۱۴۰۰) نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ با افزایش ۹ درصدی به ۲.۶ میلیون تن رسیده است. بر‌اساس این گزارش، تولید فولاد ایران در ۷ ماه نخست سال‌جاری میلادی به ۱۷.۸ میلیون تن رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش ۹.۹ درصدی را نشان می‌دهد.
همچنین تولید فولاد در غرب آسیا با افزایش ۹.۲ درصدی به ۳.۶ میلیون تن رسیده است که با توجه به تولید ۲.۶ میلیون تنی ایران در این ماه، ۷۲.۲ درصد تولید فولاد غرب آسیا در اختیار ایران است.  بر این اساس، چین با تولید ۸۶.۸ میلیون تن، هند با ۹.۸ میلیون تن و ژاپن با ۸ میلیون تن در رتبه‌های نخست تا سوم تولید فولاد در جهان قرار دارند. پس از این کشورها، امریکا با تولید ۷.۵ میلیون تن، روسیه با ۶.۷ میلیون تن، کره جنوبی با ۶.۱ میلیون تن، آلمان با ۳ میلیون تن، ترکیه با ۳.۲ میلیون تن، برزیل با ۳ میلیون تن و ایران با ۲.۶ میلیون تن، جایگاه‌های چهارم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند. در ماه جولای، تمامی ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان بجز چین نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۰ افزایش تولید داشتند. تولید فولاد چین نسبت به جولای سال گذشته ۸.۴ درصد کاهش یافته است. بر اساس این گزارش، تولید فولاد جهان در ماه جولای ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۳ درصد افزایش یافته و به ۱۶۱.۷ میلیون تن رسیده است. تولید فولاد در کشورهای اتحادیه اروپا در ماه جولای با افزایش ۳۰.۳ درصدی به ۱۳ میلیون تن رسیده است. کشورهای آسیا و اقیانوسیه در ماه جولای ۲۰۲۱ یعنی تیرماه امسال ۱۱۶.۴ میلیون تن فولاد تولید کردند که ۲.۵ درصد کمتر شده است. تولید فولاد کشورهای امریکای شمالی نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد افزایش یافته و به ۱۰.۲ میلیون تن رسیده است.همچنین تولید فولاد کشورهای مستقل مشترک‌المنافع در این بازه زمانی با ۱۱.۲ درصد افزایش به ۹.۲ میلیون تن رسیده است. کشورهای امریکای جنوبی نیز با ۱۹.۶ درصد بیشتر تولید فولاد در ماه جولای، ۳.۸ میلیون تن تولید داشته‌اند

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com