هاروی زمانی که جوان‌تر بود، می‌خواست کشاورز شود. او در این باره گفته است: «دو سال به دانشگاه رفتم، اما از آنجا خوشم نیامد. درس خواندن و حساب و اقتصاد... من از این چیزها متنفر بودم. اما ار قضای روزگار حالا وکیل و حسابرس هستم! حالا هر روز حساب و کتاب می‌کنم و پشت میز می‌نشینم. با این همه، هرگز آزمودن راه‌های جدید را کنار نمی‌گذارم. همیشه دوست داشتم کشاورز باشم.» هاروی نخستین بار با یان نورمن وقتی که هر دو در کار دوره‌گردی و فروش جاروبرقی بودند، آشنا شد. با هم شریک شدند تا نخستین فروشگاهشان را در سال ۱۹۶۱ در سیدنی باز کنند. فروشگاه‌های زنجیره‌ای که «نورمن راس» نام داشت، تا سال ۱۹۷۹ مشتمل بر ۴۲ فروشگاه و فروش سالانه ۲۴۰ میلیون دلار استرالیا می‌شد. این کمپانی، نخست در سال ۱۹۸۲ به «برادران گریس» به ارزش ۲۳ میلیون دلار فروخته شد، سپس کمپانی «الن بوندز والتون بوند» آن را تصاحب کرد. پس از این انتقال مالکیت، هاروی از آن کنار گذاشته شد و او همراه با نورمن، فروشگاه‌های «هاروی نورمن» را راه‌اندازی کردند تا نخستین فروشگاه خود را همان سال در ابرن نیوساوت ولز راه‌اندازی کنند. این همکاری گسترش یافت تا خرده‌فروشی دوماین و جویس‌ماین و شمار دیگری از کسب‌وکارهای کوچک‌تر را تصاحب کنند. هاروی، رویکردی بسیار عمل‌گرایانه در قبال این کسب‌وکار در پیش گرفت و در آگهی‌های رادیویی در نقش یک گوینده برای تجارت خود و نورمن حضور می‌یافت. او پیوسته دیدگاه‌های اقتصادی و تجاری خود را در رسانه‌های کشور بیان کرده و در رسانه‌های اینترنتی نیز فعالیت گسترده‌ای دارد. از او به‌عنوان یک بازرگان تقریبا تکرو یاد شده و از مدیران حوزه تجارت استرالیا– به‌خصوص در مورد حقوق‌های دریافتی‌شان- پیوسته انتقاد می‌کند. او می‌گوید هیچ‌کس سزاوار دریافت میلیونی نیست.

در سال ۲۰۱۱ هاروی کمپینی را برای حذف قوانین مالیاتی راه انداخت که به استرالیایی‌ها امکان می‌دهد بدون پرداخت مالیات در وب‌سایت‌های خارج از کشور فروشگاه راه‌اندازی کنند. در واکنش به این کمپین، دولت فدرال از «کمیسیون بهره‌وری» خواست در مورد صنعت خرده‌فروشی تحقیق کند، اما هاروی متعاقبا گفت که این گزارش اتلاف وقت و پول بوده و آن را نخوانده است.

هاروی در دهه اخیر به شکلی فزاینده در حوزه پرورش اسب‌های مسابقه فعالیت داشته و مالکیت «Baramul Stud»  را در دست دارد. او با داشتن ۶۰۰ رأس اسب اصیل در اصطبل‌های خود یکی از بزرگ‌ترین دارندگان این نوع اسب در جهان به شمار می‌رود.

هاروی از همسر نخست خود صاحب دو فرزند است. او در سال ۱۹۸۸ با کتی پیج ازدواج کرد و دو فرزند دیگر نیز از این بانو دارد. پیج در سال ۱۹۹۹ مدیر ارشد اجرایی هاروی نورمن شد. در سال ۲۰۱۴ «بیزینس ریویو ویکلی» دارایی‌های خالص هاروی را ۵۵/ ۱میلیارد دلار استرالیا برآورد کرد.