0  |  0

ویل کیت کیلوگ، صنعتگر و موسس شرکت کیلوگ

ویل کیت کیلوگ، صنعتگر و موسس شرکت کیلوگ

ویل کیت کیلوگ (Will Keith Kellogg) صنعتگر آمریکایی در حوزه محصولات غذایی و موسس شرکت کیلوگ بود. او از اعضای کلیسای منتظران روز هفتم بود و بر اساس آموزه‌های این کلیسا گیاه‌خواری را ترویج می‌کرد. وی موسس مزرعه پرورش اسب‌های عربی کیلوگ نیز بود. وی در ۷ آوریل ۱۸۶۰ در بتل کریک میشیگان به دنیا آمد و بعدتر کسب و کاری در حوزه فروش جاروهای دستی در بتل کریک برای خود راه انداخت. در ۱۸۷۹ به برادرش جان کیلوگ کمک کرد تا «آسایشگاه بتل کریک» را تاسیس کند.
آن دو کوشیدند تا غلات و به‌خصوص ذرت را به عنوان یک صبحانه سالم بشناسانند و از همین رو شرکت غذایی سانیتاس را در حوالی ۱۸۹۷ با تمرکز بر تولید غلات صبحانه تاسیس کردند. در این زمان صبحانه متداول برای افراد مرفه عبارت بود از تخم‌مرغ و گوشت اما فقرا آش، فرنی و غلات پخته می‌خوردند. این دو برادر در نهایت برای افزودن شکر به محصول خود به توافق رسیدند. در ۱۹۰۶ ویل کیلوگ کمپانی Battle Creek Toasted Corn Flake Company را تاسیس کرد که در نهایت به «کمپانی کیلوگ» تغییر نام داد.

در ۱۹۳۰ وی بنیاد کیلوگ را تاسیس و در نهایت ۶۶‌میلیون دلار به آن اهدا کرد. شرکت وی یکی از نخستین شرکت‌هایی بود که بر محصولات خود برچسب‌های مرتبط با ارزش غذایی محصول را می‌چسباند. او همچنین اولین کسی بود که ایده جایزه کودکان در بسته محصولات را عملی کرد. کیلوگ گفته است: «من پول خود را روی مردم سرمایه‌گذاری می‌کنم.»

وی در دوران رکود بزرگ، کارخانه غلات خود را به شکل چهار نوبت کاری درآورد که هر کدام ۶ساعت به درازا می‌کشید و به این ترتیب به افراد بیشتری در بتل کریک فرصت کار کردن می‌داد. ویل کیت کیلوگ در ۶ اکتبر ۱۹۵۱ در بیتل کریک درگذشت.

اکنون شرکت کیلوگ به مثابه یک شرکت چندملیتی محصولاتی چون غلات صبحانه، غذاهای گیاهی، کلوچه و انواع چیپس را تولید می‌کند. این شرکت محصولات خود را در ۱۸۰ کشور جهان ارائه می‌کند. دفتر مرکزی آن همچنان در بتل کریک آمریکاست و سهام آن در بورس اوراق بهادار نیویورک عرضه می‌شود. در حال حاضر مالک این شرکت کمپانی «پروکتر‌اند گمبل» است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com