0  |  0

شهرک مسکونی محققان پارک فناوری پردیس ساخته می شود

شهرک مسکونی محققان پارک فناوری پردیس ساخته می شود

مهدی صفاری نیا با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰۰ عضو فعال در پارک فناوری پردیس و شعب آن مستقر هستند، گفت: شرکت های عضو پارک فناوری پردیس، طی ۲۰ سال گذشته، ۳۰۰ میلیون یورو صادرات داشته اند.

وی از ۲۳۵ میلیون یورو صرفه جویی ارزی توسط شرکت های دانش بنیان با تولید و بومی سازی محصولات وارداتی به کشور خبر داد و گفت: نزدیک به ۷۶۰ شرکت دانش بنیان در ۲۰ سال گذشته در پارک فناوری پردیس به عضویت در آمده اند که بخشی از آنها بعد از مدتی از کار خارج شده اند و در حال حاضر بیش از ۴۰۰ شرکت در پارک فناوری پردیس فعال هستند.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: اکنون نزدیک به ۲۶۰ هزار مترمربع فضای تحقیقاتی توسط بخش خصوصی ساخته شده و به بهره برداری رسیده است؛ ۲۰۰هزار متر مربع دیگر نیز در حال طراحی و ساخت توسط بخش خصوصی در پارک فناوری پردیس است اگر این ۲۰۰ هزار متر مربع اضافه شود نزدیک به ۵۰۰ هزار متر مربع فقط فضای تحقیقاتی توسط بخش خصوصی در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

صفاری نیا افزود: در سال ۹۷ در اکوسیستم نوآوری کشور پایه‌گذاری کارخانه‌های نوآوری کشوریکی دیگر از اقدامات پارک بود زیرا پیش از آن کارخانه نوآوری در کشور نداشتیم و توسط بخش خصوصی کارخانه نوآوری آزادی به عنوان اولین کارخانه نوآوری در کشور راه اندازی شد و بعد از آن نیز کارخانه نوآوری «های وی» در نوبنیاد تهران به عنوان دومین شعبه پارک فناوری پردیس مشغول فعالیت شد.

وی ادامه داد: بعد از آن نیز ایجاد کارخانه های نوآوری تبدیل به یک برنامه برای دولت شد که در استان های مختلف راه اندازی شدند تا نوآوری در کشور توسعه پیدا کند.

صفاری نیا با بیان اینکه ما در سال ۱۳۹۹ فاز چهار پارک فناوری پردیس به مساحت ۳۱ هکتار را به تملک خود در آوردیم، گفت: فاز ۴ پارک فناوری پردیس به حدود ۹۰ هکتار ابعاد فیزیکی و توسعه پارک فناوری پردیس در قالب پردیس کارآفرینی رسیده‌ایم، در سال ۹۹ توافقنامه ای با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد کرده ایم که پارک اقتصاد دیجیتال به مساحت ۳۰ هکتار در ضلع شرقی پارک فناوری پردیس ایجاد کنیم.

وی گفت: سند این مکان امضا شده اما تاکنون به مرحله عملیاتی نرسیده است؛ امیدواریم در دولت جدید با توافقاتی که بین دو بین مجموعه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت ارتباطات صورت می گیرد پارک اقتصاد دیجیتال را در سال ۱۴۰۰ داشته باشیم. اگر فضایی پارک اقتصاد دیجیتال به مجموعه پارک اضافه شود ما به ۱۲۰ هکتار فضای عملیاتی در حوزه فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان خواهیم رسید.

شهرک مسکونی برای محققان پارک پردیس ایجاد می شود

رئیس پارک فناوری پردیس در خصوص مجموعه مسکونی و فضای خدماتی که مورد نیاز محققین و فناوران است در مجموعه پارک فناوری پردیس مشغول به کار هستند گفت:امسال سندی را با وزارت مسکن و شهرسازی به امضا رسانده ایم که شهرک مسکونی نخبگان متخصص به‌عنوان شهرک مسکونی فردوس به مساحت حدود ۸۰۰ هکتار در ضلع جنوب شرقی پارک با مشارکت پارک پردیس ایجاد شود.

وی افزود: این شهرک می‌تواند تمامی امکانات سکونت برای محققان که در پارک به فعالیت می‌پردازند را فراهم کند؛ در حال حاضر حدود ۷ هزار نفر در مجموعه پارک فعالیت می‌کنند که روز به روز در حال افزایش است ما امیدواریم که از سال آینده فعالیت اجرایی این شهرک را شروع کنیم.

صفاری نیا نیز ادامه داد: همچنین سندی بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسیده است که بخشی از اراضی موقوفه جنوب پارک فناوری پردیس به حوزه نوآوری اختصاص پیدا کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com