0  |  0

هوشمندسازی خانه‌ها شتاب گرفت

هوشمندسازی خانه‌ها شتاب گرفت

شاید شبکه‌سازی میان وسائل خانه واقعی‌ترین و گویاترین تعریف برای خانه‌های هوشمند باشد. اینکه همه وسایل در خانه‌های هوشمند به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل می‌شوند. در این مدل از چهاردیواری‌های هوشمند کنترل آب و هوا، چراغ‌ها، لوازم، قفل‌ها و انواع مختلفی از دوربین‌ها و مانتیورها برای ساکنان آن میسر است.
این نوع از خانه‌ها، ایمنی بالاتر، دسترسی آسان‌تر به وسایل خانه و راحتی را برای کاربران به همراه می‌آورند. داشتن خانه هوشمند به افراد کمک می‌کند تا کارهای روزانه‌ای چون تنظیم تهویه، خاموش کردن لامپ ها، روشن کردن مایکروفر برای گرم کردن غذا و غیره را راحت‌تر انجام دهند. همچنین در این نوع از منازل، امکان برای زمان‌بندی وسایل و افزایش بهر‌وری انرژی نیز فراهم است.
خانه‌های هوشمند یکی از مهم‌ترین نمادهای دیجیتالی شدن زندگی می‌دانند که با استفاده از اینترنت اشیا و هوش مصنوعی گسترش یافته‌اند. این کار با اتصال به اینترنت انجام می‌شود. یکی از فناوری‌های کاربردی در این کار، اینترنت اشیا است. فناوری که در ایران منجر به ارتقای ساخت خانه‌های هوشمند شده است. به طور مثال در حال حاضر با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 31 محصول در این حوزه تولید شده است
فرصت‌های کلیدی توسعه خانه‌های هوشمند
گسترش این عرصه فناورانه مزایایی دارد که ار آن جمله می توان به «پایش سلامت و تسهیل شرایط زندگی خانواده‌ها با استفاده از فناوری‌های روز با هدف ارتقا سطح رفاه و سلامت آن‌ها»، اشاره کرد. همچنین «توسعه دستیارهای مجازی و رباتیک به منظور مدیریت ارتباطات وسایل هوشمند در منزل و تعامل با انسان»، «بهینه‌سازی و صرفه جویی میزان مصرف آب و انرژی در خانه ها و اماکن اداری و ایجاد قابلیت کنترل مصرف»، «خلق روش‌های نوین برای افزایش امنیت فیزیکی خانه و ارتقا امنیت مجازی استفاده از وسایل هوشمند در منازل»، «ایجاد بسترهای هوشمندسازی برای شرکت های فعال در حوزه لوازم خانگی با هدف توانمندسازی» و «تسهیل فرایندهای هوشمندسازی محصولات برای آن‌ها» از دیگر برتری‌های استفاده از این فناوری است.
این محصولات کدامند؟
«بخش مرکزی سیستم مدیریت هوشمند ساختمان»، «سامانه جامع هوشمندسازی ساختمان»، «سامانه مدیریت هوشمند ساختمان»، «سیستم کنترل هوشمند روشنایی»، «سیستم های هوشمند BMS هفنا»، «سیستم هوشمند ساختمان»، «ماژول ساختمان هوشمند 8 کانال تحت شبکه»، «مرکز کنترل هوشمندسازی ساختمان»، «سرور ساختمان هوشمند با قابلیت کنترل از طریق شبکه»، «سیستم دربازکن صوتی تصویری موبایلی هوشمند» و غیره از جمله این تولیدات است.
«دستیار مدیریتی خانه هوشمند»، «سامانه هوشمند ساختمان»، «سرویس مکان‌یابی داخل ساختمان (اینجاست)»، «پنجره هوشمند»، «لامپ هوشمند نیلیگو»، «نرم‌افزار و سخت‌افزار هوشمندسازی ساختمان»، «خانه هوشمند و ساختمان هوشمند»، و «سیستم موتورخانه هوشمند و کنترل هوشمند ساختمان» نیز دیگر محصولات این حوزه است.
محصولاتی که با حمایت‌های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تجاری‌سازی و روانه بازار شده است. این حمایت‌ها به رونق بازار داخلی این حوزه کمک و تبدیل ایده فناوران و متخصصان به محصولات را تسهیل کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com