0  |  1

ایجاد ظرفیت 1000 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری خطرپذیر

ایجاد ظرفیت 1000 میلیارد تومانی سرمایه‌گذاری خطرپذیر

زیست‌بوم فناوری و نوآوری ایران به مدد نقش‌آفرینی نیروی انسانی خلاق خود هر روز در حال توسعه است. ارتقای نظام تامین مالی یکی از اتفاقات خوبی است که در این زیست‌بوم افتاد تا شاهد رونق فعالیت‌ها باشیم. 

 اکنون 60 صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی در این زیست بوم فعالیت می‌کنند تا مشکل تامین مالی را برای فعالان رفع کنند. دولت زیرساخت ها را برای رشد این زیست بوم فراهم می کند. کمک به راه اندازی این صندوق ها یکی از همین زیرساخت ها است که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز با ساز و کارهای مختلف حمایتی خود زمینه را برای رشد این صندوق ها فراهم کرده است.همچنین در سه سال اخیر یک ظرفیت 1000 میلیارد تومانی سرمایه گذاری خطرپذیر در این زیست بوم ایجاد شده است.

البته جذب بیش از 367360 میلیارد ریال از منابع نظام بانکی توسط شرکت های دانش بنیان از سال 97 تا آبان ماه سال گذشته نیز یکی از فعالیت های دیگر برای ارتقای نظام تامین مالی این زیست بوم است.ارتقای نظام تامین مالی زیست بوم خلاق و نوآوری در کشور کمکی اثرگذار برای افزایش سهم و نقش آفرینی شرکت های دانش‌بنیان و خلاق در اقتصاد کشور است. زیست بومی که به مدد فعالیت بازیگرانی هموچون کارخانه های نوآوری، شرکت های دانش بنیان و خلاق، شتابدهنده ها وخانه های خلاق و نوآوری به سرعت در حال توسعه است و برای رفع نیازهای فناورانه کشور گام برمی دارد

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com