0  |  0

4 شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری در حوزه لیزر و ساخت ایجاد شد

4 شتاب‌دهنده و مرکز نوآوری در حوزه لیزر و ساخت ایجاد شد

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری یکی از اولویت‌های خود را شناسایی و رفع نیازها و گلوگاه‌های این حوزه قرار داده است. این ستاد برای تحقق این امر از نظرات و ایده‌های خبرگان علمی و صنعتی استفاده می‌کند.   

بر همین اساس و برای توسعه فناوری‌های مرتبط با حوزه فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت در کشور با حمایت ستاد، یک شتاب دهنده تخصصی در حوزه معدن و متالورژی با همکاری شرکت پیشرو تعالی صدر فردا ایجاد شد. همچنین شتاب‌دهنده دیگری نیز در حوزه ساخت و تولید با مشارکت انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن راه‌اندازی شده است.

از دیگر اقدامات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با همکاری بخش خصوصی ایجاد مراکز نوآوری است. در همین راستا سال 99، یک مرکز نوآوری در حوزه لیزر با مشارکت دانشگاه شهید بهشتی ایجاد شد. شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین نیز با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای شکل‌گیری مرکز نوآوری دیگر همکاری کرده است.

مراکز نوآوری با هدف جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد ایجاد شده‌اند و به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند و شتاب دهنده ها نیز فرصتی برای رشد سریع و صحیح شرکت‌های استارتاپی فراهم می‌کنند. طی چند سال اخیر عرصه‌های مختلف فناوارنه کشور از این توانمندی‌ها بهره برده‌اند و مراکز نوآوری مختلف و شتاب‌دهنده‌های تخصصی در کشور ایجاد شده است.

ستاد توسعه فناوری‌های فوتونیک، لیزر، مواد پیشرفته و ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز برای بهره‌مندی از این ظرفیت، اقدام به حمایت از شکل‌گیری این مراکز کرده است تا روند توسعه فناوری‌های مرتبط با این حوزه را سرعت دهد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com