0  |  0

متیو روبل کارآفرین و سرمایه گذار امریکایی

متیو روبل کارآفرین و سرمایه گذار امریکایی

متیو ای. روبل (Matthew E. Rubel)کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او رئیس هیات‌مدیره، مدیرعامل و رئیس کالکتیو برندز و یک کمپانی برند در زمینه تولید کفش، لوازم جانبی و کالاهای مرتبط با سبک زندگی بوده است. روبل ۲۹ نوامبر ۱۹۵۷ در لاردیل فلوریدا به دنیا آمد و پس از دریافت لیسانس خود در ۱۹۷۹ از دانشگاه اوهایو، در نیویورک برای شرکت بانویت تلر شروع به کار کرد. وی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی خود را در ۱۹۸۰ از دانشگاه میامی اخذ کرد. روبل در آن زمان معاونت اجرایی ریاست شرکت مورجانی اینترنشنال را بر عهده داشت؛ جایی که عهده‌دار همه امور تجاری تامی هیلفیگر بود. روبل پس از ترک مورجانی، ریاست و مدیریت ارشد اجرایی Pepe Jeans را به عهده گرفت و مدیریت برندهای لوازم آرایشی رِولان بر عهده وی بود. وی از ۱۹۹۴ به مدت ۵سال معاونت اجرایی گروه جِی.کرو و مدیریت ارشد اجرایی پاپیولر کلاب پلن را عهده‌دار بود. در ۱۹۹۸ تحت نظارت وی پاپیولر کلاب به فینگرهات- بزرگ‌ترین بازاریاب مستقیم و مستقل در آمریکا- واگذار شد.

روبل از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ رئیس و مدیرعامل کول‌هان، یک شرکت بازاریابی پیشرو در زمینه کفش و لوازم جانبی مردان و زنان و شعبه‌ای از شرکت نایک بود. در دوره ریاست وی، کول‌هان توانست حضوری قدرتمند در عرصه جهانی داشته باشد. روبل در ۲۰۰۵ به پِیلس شوسورس پیوست و دو سال بعد تحت هدایت وی تصاحب استراید رایت کورپوریشن و شکل‌گیری کالکتیو برندز صورت گرفت. در سال ۲۰۰۷، «فوت ویر نیوز» روبل را «مرد سال» خود نامید؛ این نام‌گذاری به پاس تلاش‌‌‌های وی در شکل‌گیری کالکتیو برندز و فعالیت‌های این شرکت در حوزه تولید کفش بود. در ۲۰۱۱ روبل از کالکتیو برندز کناره‌گیری کرد و به عنوان مشاور ارشد به تی پی جی کاپیتال پیوست. در ۲۰۱۵ آنجا را هم ترک کرد و به عنوان مشاور ارشد، راهی روارک کاپیتال شد. روبل در چند نهاد صنعتی و مدنی عضویت دارد که از آن میان بایدبه مرکز جی. اچ. بیکر، دانشگاه میامی و... اشاره کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com