0  |  0

دومین همایش بین‌المللی علم اطلاعات جغرافیایی برگزار می شود

دومین همایش بین‌المللی علم اطلاعات جغرافیایی برگزار می شود

برخی محورهای در نظر گرفته شده برای این رویداد، شامل «علم اطلاعات جغرافیایی اینترنت اشیاء»، «وب معنایی جغرافیایی»، «علم اطلاعات جغرافیایی در جابجایی شامل وسایل حمل و نقل خودران»، «حمل و نقل و ...، پیشرفت ها در شبیه‌سازی های جغرافیایی و کارتوگرافی»، «علم اطلاعات جغرافیایی و حریم خصوصی مکان»، «داده های حجیم فضایی و مجموعه داده‌های جهانی»، «یادگیری ماشین (عمیق)»، «داده‌کاوی، محاسبات نرم، ایزوها، استانداردها، دستورالعمل ها و آیین نامه ها»، «آموزش و تدریس علم اطلاعات جغرافیایی» و غیره می شود.

همچنین از دیگر محورهای این رویداد یک روزه می توان به «آمایش سرزمین منطقه ای، شهری و روستایی»، «خدمات اکوسیستم و محیط زیست»، «پدافندغیرعامل، امنیت، حصار جغرافیایی، مدیریت مرز و مطالعات جرم»، «مطالعات انسانی و اجتماعی، بهداشت و تحلیل های مکانی در سلامت و پایش پاندمی ها»، «سنجش از دور راداری در مخاطرات زمین شناسی»، «ژئومورفولوژیکی، صنایع و اکتشاف معادن و انتقال انرژی و محیطی» نیز اشاره کرد.

در دومین همایش بین‌المللی علم اطلاعات جغرافیایی موضوعاتی چون «آینده اطلاعات مکانی در مسیر خرد کره»، «کاربرد داده‌های مکانی در بخش کشاورزی»، «سند راهبردی ملی توسعه فناوری‌های ژئوماتیک»، «توان اکولوژیک حوزه‌های آبخیز جنگلی با استفاده از قابلیت های سامانه‌های اطلاعات مکانی»، «تغییرات بلندمدت مساحت جنگل های مانگرو» و «کاربردهای سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی در مطالعات پس‌روی آب دریاچه ارومیه با تاکید بر نقش میان‌گذر» مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در برگزاری این رویداد مشارکت دارد و دانشگاه فردوسی مشهد نیز میزبان مشارکت‌کنندگان خواهد بود. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به آدرس اینترنتی https://sat.isti.ir/ مراجعه کنند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com