0  |  0

زنان کارآفرین: لیلیان کان بازرگان مجارستانی‌الاصل

زنان کارآفرین: لیلیان کان بازرگان مجارستانی‌الاصل

لیلیان کان بازرگان آمریکایی مجارستانی‌الاصل بود که همراه باشوهرش میلز کان، شرکت کُچ نیویورک را راه‌اندازی کرد. کان نخستین خط تولید کیف‌های زنانه شرکت خود را بدل به یک نشان تجاری کرد. وی در دوران رکود بزرگ با خانواده خود راهی آمریکا شد.
پس از فروش کُچ در ۱۹۸۵، کان‌ها به دامپروری روی آورده و یک کسب‌و‌کار پنیرسازی در پاین پلینس نیویورک راه‌اندازی کردند. لیلیان کان در ۱۱ دسامبر ۱۹۲۳ در مجارستان به دنیا آمد و در دوران رکود اقتصادی با خانواده‌اش راهی آمریکا شد. خط تولید اصلی کُچ در ۱۹۴۱ اصولا بر تولید کیف‌های اسکناس و جیبی آقایان متمرکز بود. این لیلیان بود که به کمپانی پیشنهاد داد تا با تولید کیف‌های دستی زنانه فعالیت‌های خود را توسعه بخشد. آقای کان در مصاحبه‌ای با نیویورک‌تایمز گفته است: در ابتدا مسخره به نظر می‌رسید. در نیویورک تعداد زیادی کمپانی تولیدکننده کیف‌های دستی فعالیت داشتند و در آن زمان مغازه‌ها همگی خریدار کپی‌های ارزان کیف‌های اروپایی بودند؛ اما همسر من سرانجام مرا قانع کرد.» لیلیان کان همچنین نخستین کیف‌های دستی مبتنی بر کیف‌های خرید کاغذی را که خود در کودکی از آنها در پنسیلوانیا استفاده کرده بود، طراحی کرد. پس از فروش کُچ در ۱۹۸۵، کان‌ها به مزرعه‌داری و پرورش دام روی آوردند و یک تجارت در زمینه تولید پنیر را در پاین پلینس نیویورک راه‌اندازی کردند. خانم کان در مارس ۲۰۱۳ در منهتن درگذشت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com