0  |  0

افراد موفق: کسب و کار خانوادگی کارآفرین کانادایی

افراد موفق: کسب و کار خانوادگی کارآفرین کانادایی

کنت کالین ایروینگ، سرمایه‌دار، صنعتگر و کارآفرین کانادایی بود. کسب وکار خانوادگی وی در اصل از یک کارگاه چوب‌بری خانوادگی در بوکتوچا واقع در ایالت نیوبرانزویک کانادا در سال ۱۸۸۲ آغاز شد. وی‌ در ۱۴ مارس ۱۸۹۹ در بوکتوچا در خانواده یک بازرگان محلی‌ زاده شد. ایروینگ کارآفرینی خود را خیلی زود شروع کرد اما با طلوع جنگ جهانی اول وی نتوانست کاری از پیش ببرد. وی کوشید وارد ارتش شود اما پدرش نام وی را در دانشگاه آکادیا نوشت تا او نتواند راهی جنگ شود. در دوران دانشجویی، ایروینگ در بریتیش کلمبیا دست به ماجراجویی زد. پدرش با دومین تلاش وی برای ورود به ارتش مخالفتی نکرد و در نهایت وی برای آموزش خلبانی به نیروی هوایی سلطنتی پیوست، هرچند که هرگز در هیچ عملیاتی حاضر نشد زیرا جنگ خیلی زود خاتمه یافت. پس از جنگ وی راهی خانه‌شان در بوکتوچا شد تا در سن ۲۲ سالگی کسب‌وکاری در زمینه فروش خودروهای فورد راه‌اندازی کند. در ۱۹۲۴ تحت نام تجاری امپریال اویل، یک پمپ بنزین دایر کرد. با تلاش‌های پیوسته، وی در نهایت توانست آنچه بعدتر به شرکت نفت ایروینگ مشهور شد را تاسیس کرده و آن را در طول ناحیه مری‌تایمز به یک توزیع‌کننده حق الامتیاز بدل کند
سال‌های اولیه حضور در سنت جان
در ۲۶ سالگی وی شعبه‌ای از شرکت فورد را در سنت جان راه‌اندازی کرد و پس از آن کسب‌وکارش را پس از دیداری اتفاقی با رئیس آینده بانک نووسکوشیا، به سمت بانکداری برد. در ۱۹۲۶ وی برنده یک حق الامتیاز فورد در هالفیکس و نمایندگی تراکتورهای این کمپانی در کل ناحیه مری تایمز شد. در ۱۹۲۹ وی توانست شرکت گاز و نفت کی سی ایروینگ را تاسیس کند و یک سال بعد بدل به فروشنده نفت در برخی نواحی چون سنت جان، شیدیاک، مونکتون و... شد. در این سال وی کسب و کار خود در زمینه نفت را در جزیره پرنس ادوارد و جزایر ماگدالن کبک توسعه داد و توانست ۲۱۲ نفر را در سنت‌جان و ۴۷۲ فرد دیگر را استخدام کند. ایروینگ از کسب و کار خود برای خرید زمین نیز بهره جست. در ۱۹۳۶ ایروینگ برخی از سهام ترجیحی شرکت تولید جعبه‌های پرتقال Canada Veneers را به ارزش یکصد‌هزار دلار با شراکت فرانک برنان خرید.
اعتصاب پالایشگاه ایروینگ در ۱۹۶۳
۱۴۵ تن از کارگران پالایشگاه ایروینگ در سنت‌جان پس از پیوستن به اتحادیه بین‌المللی کارگران نفتی، شیمیایی و اتمی در ۱۹۶۰، برای افزایش دستمزدهای خود شروع به فشار آوردن کردند. با آنکه این پالایشگاه بهره‌وری بالایی داشت اما دستمزد کمی به کارگران می‌پرداخت. اعتصاب‌کنندگان خواستار تحریم پمپ بنزین‌های ایروینگ شدند؛ خواسته‌ای که با اقبال عمومی مواجه شد. ایروینگ از دادگاه حکمی علیه پیشگامان اعتصاب در پمپ‌بنزین‌ها و سایر اعتصاب‌کنندگان به دست آورد.
این اعتصاب بدل به یک مبحث ملی شد و اتحادیه کارگران از سراسر کشور خواهان کمک شد. آنها این پرسش را پیش کشیدند که آیا مردم کانادا اجازه می‌دهند که گروهی از کارگران توسط کارفرمایی که رویکرد فئودالیستی دارد سلاخی شوند؟ در نهایت در ۱۹۶۴ ایروینگ افزایش دستمزد را پذیرفت اما یک قاضی حکم داد که اتحادیه باید ۲هزار دلار به ایروینگ به دلیل آنچه که آسیب رساندن به شهرت وی اعلام شده بود، پرداخت کند. ایروینگ در ۱۳ دسامبر ۱۹۹۲ در خانه شخصی خود در سنت‌جان درگذشت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com