0  |  0

پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی راه اندازی می شود

پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی راه اندازی می شود

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: راه اندازی پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

نشست مشترک علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با علی رسولیان معاون وزیر صمت به همت پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری و شرکت شهرک‌های صنعتی استان در محل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و با حضور مدیر کل دفتر نوآوری و کسب و کارهای نوین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سرپرست دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری و نوآوری وزارت علوم برگزار شد.

در این نشست دکتر خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یکی از مهترین مشکلات کشور بحث اشتغال است و یکی از بهترین بسترهای ایجاد اشتغال برای قشر تحصیل کرده جامعه پارکهای علم و فناوری و شرکتهای دانش بنیان هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم با اشاره به توانایی تبدیل ایده به محصول توسط فارغ التحصیلان دانشگاه افزود: فعالیت بیش از ۵۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاه در شرکت های دانش بنیان موجب ارتقا ۲۰ پله‌ای رتبه فناوری ایران در بین کشورهای جهان طی ۱۰ سال گذشته شده است.

معاون فناوری وزیر علوم یکی از مشکلات پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را نبود فضای مناسب توسعه عنوان کرد و گفت: فضاهای خالی موجود و بلا استفاده در شهرک‌های صنعتی می‌تواند در حل این مسئله موثر باشد که با تعریف سازکاز مناسب می‌توان زمینه در اختیار قرار دادن این فضاها به پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را فراهم کرد.

معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: راه اندازی پردیس‌ پارک‌های علم و فناوری در شهرک‌های صنعتی با همکاری سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی کشور در دستور کار قرار گرفته است.

وی در پایان تاکید کرد: انعقاد تفاهم نامه سه جانبه بین وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت صمت می‌تواند موجب هم افزایی بیشتر در کمک به توسعه شرکت‌های دانش بنیان و ایجاد پردیس پارک‌های علم و فناوری در شهرک های صنعتی شود.

در ادامه این نشست، علی رسولیان معاون وزیر صمت با اشاره به واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی از طریق مزایده خواستار تعریف بسته حمایتی متفاوت برای شرکت‌های دانش بینان شد.

معاون وزیر صمت گفت: با توجه به کار متفاوت و علمی شرکت‌های دانش بنیان باید متفاوت از دیگر شرکت‌ها دیده شود و این نیاز به تعریف شاخص برای مشخص نمودن شرکت‌های هایتک دارد.

رسولیان درخصوص واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی به پارک‌های علم و فناوری تاکید کرد: از همه ظرفیت‌های قانونی برای این موضوع استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به بازدید از مدل موفق مرکز نوآوری صنعتی پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری این موضوع را نشان وجود عزم جدی در برای توسعه شرکت‌های صنعتی در شهرک‌های صنعتی دانست.

معاون وزیر صمت در پایان خواستار همکاری جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت علوم تحقیقات و فناوری برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌های صنعتی شد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com