0  |  0

حمایت از دانش بنیان های استان های محروم

حمایت از دانش بنیان های استان های محروم

دکتر علی وحدت اظهار کرد: در حال حاضر بالغ بر ۷۰ نوع خدمت متناسب با چرخه عمر شرکتهای دانش بنیان در قالب سه دسته تسهیلات و ضمانت نامه سرمایه گذاری و توانمندسازی توسط صندوق به شرکتهای دانش بنیان ارائه شده است.

وی با اشاره به برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی در خصوص شرکتهای دانش بنیان مستقر در مناطق محروم افزود: برنامه «افزایش ضریب نفوذ خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی» در استان‌های کم برخوردار را از دو الی ۳ ماه گذشته آغاز کردیم تا شرکتهای دانش بنیان، فناور و خلاق این استان‌ها بتوانند محصولات فناورانه ای را به تولید برسانند.

به گفته وی، این طرح در راستای تقویت مزیت‌های فناورانه بومی و منطقه‌ای استان‌های کم برخوردار و محروم و توزیع عادلانه منابع دولتی در سراسر کشور اجرایی می‌شود.

رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه این برنامه با همکاری مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری و با محوریت پارکهای علم و فناوری اجرا می‌شود، گفت: این طرح با تمرکز بر استان‌های کم برخوردار سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، گلستان، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، چهارمحال و بختیاری و ایلام آغاز به کار کرده است.

وی در خصوص برنامه «ضریب نفوذ در استان‌های کم برخوردار» افزود: این برنامه شامل فعالیت‌های مختلف از مراحل اولیه آشنایی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور با خدمات صندوق در قالب جلسات عمومی و اختصاصی معرفی خدمات صندوق و تسهیل‌گری استفاده از آنها شامل مشاوره تلفنی و حضوری تک به تک برای هر شرکت، حضور تیم صندوق در هر استان به همراه مدیران صندوق‌های عامل، بررسی نیاز شرکت‌ها و تنظیم مصوبه و انعقاد قرارداد در محل همان استان (در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه و کم‌بهره، ضمانت‌نامه‌های پیمان، مشارکت و سرمایه‌گذاری و خدمات بالاعوض توانمندسازی)، تعریف رویدادهای حل مساله در صورت درخواست استان و حل مشکلات شرکت‌ها می‌شود.

وحدت با تاکید بر اینکه برنامه «ضریب نفوذ در استان‌های کم برخوردار» از آشنایی دانش بنیان‌های مناطق محروم با تسهیلات صندوق تا مرحله دریافت این تسهیلات ادامه دارد، گفت: در صورتیکه نیاز به تقویت صندوق استانی جهت اجرایی سازی برنامه باشد تامین مالی از طریق تخصیص خط اعتباری، خط جعاله و خط استقرار و خط ویژه اتفاق می‌افتد.

به گفته وی، در حال حاضر این اقدامات برای استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، چهار محال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد و کردستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه تا پایان آذرماه، مبلغ یکصد و یازده میلیارد و هشتصد و پنجاه و نه میلیون تومان به ۸۸ شرکت دانش بنیان در استان‌های محروم اختصاص یافته است، گفت: همچنین مبلغ پانزده میلیارد تومان برای تامین نیاز مالی شرکت‌های خلاق و فناور از طریق صندوق‌های عامل (صندوق‌های پژوهش و فناوری) اختصاص یافته است.

وحدت افزود: تأمین مالی صندوق نسبت به برگزاری رویدادهای شبکه‌سازی و تبادل فناوری و ارائه خدمات آموزش و مشاوره به ۱۹۲ شرکت‌ها دانش‌بنیان مستقر در این استان‌ها نیز تحت برنامه توانمندسازی تعریف و اجرایی شده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com