0  |  0

نمایشگاه CES امریکا امسال یک روز زودتر به کار خود پایان داد

نمایشگاه CES امریکا امسال یک روز زودتر به کار خود پایان داد

درحالی که انتظار می‌رفت امسال پنجاه و دومین دوره نمایشگاه CES امریکا به‌صورت کاملاً حضوری برگزار شود اما شیوع سویه «امیکرون» کووید 19 همه معادلات را بهم ریخت تا این رویداد که یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های حوزه فناوری در جهان به شمار می‌رود به‌صورت حضوری و دیجیتالی برگزار شود. همچنین امسال بسیاری از بزرگان حوزه فناوری با توجه به نگرانی‌های گسترده ناشی از شیوع گسترده «امیکرون»، از حضور فیزیکی در این نمایشگاه انصراف داده و تنها به حضور آنلاین بسنده کردند. ازسوی دیگر با توجه به این نگرانی‌ها، امسال CES2022 یک روز زودتر به کار خود پایان داد. نمایشگاه بین‌المللی (CES(Consumer Electronics Show به معنای نمایشگاه الکترونیک مصرفی، برای اولین بار ژوئن ۱۹۶۷ در شهر نیویورک برپا شد و سالهاست که هر ژانویه درلاس وگاس امریکا برگزار می شود تا نوآوری‌ها در زمینه تکنولوژی را به نمایش بگذارد. برگزارکننده نمایشگاه نیز انجمن Consumer Technology Associatio)CTA) ، یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌های تولیدکنندگان محصولات الکترونیکی در دنیاست.
حضور 159کشور
امسال نمایشگاه CES2022 با حضور بیش از هزار و 900غرفه دار از 159کشور جهان برگزار شد و با اینکه قرار بود این رویداد از 5تا 8ژانویه برگزار شود ولی با توجه به شیوع کرونا، این نمایشگاه یک روز زودتر یعنی روز گذشته(7ژانویه) به کار خود پایان داد. در این رویداد نام‌هایی از سونی و سامسونگ گرفته تا کوالکوم و پاناسونیک، آمازون و گوگل دیده می‌شود هرچند برخی، تنها حضور آنلاین داشتند. امسال این نمایشگاه با ارائه محصولات جذابی همچون تلویزیون‌ها، خودروهای الکتریکی، روبات‌ها، لپ تاپ‌ها و... موفق شد بیش از 170هزار بازدیدکننده را جذب کند. امسال متاورس هم یکی از موضوعات مورد توجه نمایشگاه CES 2022 بود.
صنعت بازی در کانون توجه
یکی از بخش‌هایی که هرسال در نمایشگاه CES مورد توجه بازدید کنندگان قرار می‌گیرد، لپ تاپ‌ها و گوشی‌های ارائه شده در این رویداد است. امسال اما ظاهراً گیمرها بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند چراکه کمپانی‌های سازنده قطعات مورد نیاز لپ تاپ‌ها بیشتر توجه خود را به ساخت قطعات مورد نیاز این دسته از کاربران معطوف کرده‌اند. امسال در CES شاهد اخبار بزرگی ازکمپانی‌های مطرحی مانند AMD، Nvidia، Intel و... بودیم. به‌عنوان مثال کمپانی Nvidia باکیفیت‌ترین کارت گرافیک خود را با نام GeForce RTX3090Ti
معرفی کرد که برای دوستداران صنعت بازی بسیار خبر خوشی بود. کمپانی AMD نیز با ارائه پردازشگرهای موبایل Ryzen 6000 ،
زمینه‌ساز ساخت قویترین لپ تاپ‌های بازی در سال 2022 شده است. این کمپانی در زمینه پردازشگر کامپیوترهای خانگی ویژه بازی نیز بسیار موفق عمل کرده بود اما تراشه فعلی سرعت بازی را دو برابر خواهد کرد و این، خبر بسیار خوبی برای گیمرهای حرفه‌ای است که در سطح بین‌المللی فعالیت دارند و قطعاً دارندگان این لپ تاپ‌ها برتری زیادی نسبت به رقبای خود که چنین امکانی را ندارند، خواهند داشت. AMD همچنین تعدادی GPU جدید برای لپ‌تاپ‌ها ارائه داده که با کمک آن انتظار می‌رود لپ تاپ‌هایی باریک‌تر و سبک‌تر در سال 2022 تولید شوند. به این ترتیب نه تنها گیمرها از بازی لذت بیشتری خواهند برد بلکه حمل‌ونقل این وسیله نیز برای آنها بسیار راحت‌تر خواهد بود.
از تلویزیون تا لامپ‌های هوشمند
سامسونگ هم تلویزیون‌هایی با صفحات نمایش منحنی OLED در این نمایشگاه به نمایش گذاشت که هم به‌صورت عمودی و هم به‌صورت افقی قابل استفاده هستند. تلویزیون‌های 55 اینچی4K با نام Odyssey Ark که کاربر با استفاده از کنترلگرهای وایرلس آن، می‌تواند سایز و اندازه صفحه نمایش را تنظیم کند. این تلویزیون برای دوستداران صنعت بازی هم خبرهایی خوش دارد چراکه این افراد می‌توانند درحالی که ویدیو چت انجام می‌دهند، بازی‌های ویدیویی را نیز ببینند. امسال همچنین ال جی نخستین تلویزیون 97اینچی OLED جهان را در این رویداد عرضه کرد. این تلویزیون روشنایی بالایی دارد تا تصاویر با قدرتی باورنکردنی بر صفحه تلویزیون نقش ببندد. این تلویزیون به سیستم عامل webOS مجهز است و هر کاربر می‌تواند با داشتن یک پروفایل شخصی دسترسی سریع به سیستم‌های پخش فیلم و موسیقی پیدا کند و درباره زمان پخش خبرهای ورزشی مورد علاقه خود هشدارهایی دریافت کند.هرچند عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده یکی از اخبار مهم نمایشگاه 2022 بود ولی یک محصول جدید همه این اخبار را تحت‌الشعاع قرار داد. کمپانی Mojo Vision که در سال 2020ایده ساخت لنزهای تماسی هوشمند را ارائه داده بود، این ایده را بسیار توسعه داده هرچند هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است. انتظار می‌رود در ساخت این لنزهای تماسی هوشمند، صفحات نمایشگر نانومتری جای داده شود و حتی در آینده بتوان از آن برای کمک به افراد کم بینا بهره گرفت.
نخستین میز هولوگرافیک جهان نیز یکی دیگر از اخبار جالب توجه نمایشگاه امسال بود. لامپ‌های هوشمند Sengled جدید هم از دیگر خبرهای جالب امسال بودند. این لامپ‌ها الگوهای خواب کاربر را ردیابی می‌کنند بدون اینکه نیازی به پوشیدن ساعت هوشمند باشد. این لامپ هوشمند از تکنولوژی radar بهره می‌گیرد تا به اندازه‌گیری شاخص‌های حیاتی بدن ازجمله ضربان قلب، دمای بدن و سایر علائم حیاتی بپردازد. این لامپ‌های هوشمند می‌توانند ازطریق بلوتوث با یکدیگر مرتبط شده و یک شبکه را تشکیل دهند و عادات رفتاری کاربر را شناسایی کنند. حتی انتظار می‌رود از این لامپ‌ها برای کمک به سالمندان، افراد مبتلا به صرع و... استفاده شود و به‌عنوان مثال این افراد در صورت افتادن بر زمین شناسایی شوند. سپس لامپ‌ها از بیمارستان یا دوستان و آشنایان کاربر کمک می‌خواهند.
خودروسازها نیز امسال بسیار خوش درخشیدند و شاهد تغییر رنگ خودرو BMW با یک اپلیکیشن بودیم. همچنین فناوری واقعیت افزوده(AR) نیز راه خود را به داخل خودروها باز کرده است. خودروی مفهومی BMW iX Flow از فناوری جوهر الکترونیکی استفاده می‌کند که معمولاً در دستگاه‌های e-reader استفاده می‌شود تا سطح بیرونی خودرو را به الگوهای متنوعی در رنگهای سفید و خاکستری تبدیل کند. کمپانی خودروسازی هیوندای که سال گذشته کمپانی روباتیک Boston Dynamics را خریداری کرد، به‌دنبال توسعه خودروهای الکتریکی در جهان است. این کمپانی همچنین خودروی مفهومی تک نفره L7 را رونمایی کرد که می‌تواند با هربار شارژ تا یک ساعت در جاده حرکت کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: روزنامه ایران
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com