0  |  0

فعالیت ۶ مرکز نوآوری در راستای توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی

فعالیت ۶ مرکز نوآوری در راستای توسعه صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی

از جمله عواملی که ایجاد مراکز نوآوری را به یک نیاز تبدیل کرده به وجود آمدن تغییرات سریع در فناوری‌های روز دنیا و مسائل اجتماعی جامعه امروز است.

همین ضرورت باعث شکل‌گیری مراکز نوآوری زیادی در عرصه‌های مختلف فناورانه کشور شده است. مراکزی که به یکی از پایه‌های اصلی توسعه فناوری بدل شده‌اند و با جذب خلاقیت‌ها و نوآوری‌های افراد به دنبال عرضه یک محصول به بازار هستند. از جمله حوزه‌های فناورانه‌ای که با کمک این مراکز در مسیر توسعه یافتگی قرار گرفته است صنعت گیاهان دارویی و طب سنتی است.

«مرکز نوآوری فرآورده‌های طب ایرانی دانشگاه علوم پزشکی تهران» و مراکز نوآوری «کرمانشاه»، «اردبیل»، «همدان»، «یاسوج» و «گناباد»، ۶ مرکزی هستند که وظیفه جذب نوآوری‌ها و انتفاق آنها به بازار را به عهده گرفته‌اند.

مرکز نوآوری، مرکزی است که یک یا چند تیم نوآور با همکاری مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های متقاضی در زمینه تولید محصولاتی جدید در یک حوزه تخصصی در چارچوب برنامه‌ای بلندمدت با هم همکاری می‌کنند.

این فعالیت‌ها در کنار ۴ شتاب‌دهنده شکل گرفته در این حوزه رونق بیشتری یافته، مجموعه‌هایی که در زمینه فرآورده‌های عصاره و اسانس فرآورده‌های طب سنتی و داروهای گیاهی مشغول به ارئه خدمات هستند.

ایجاد زمینه مناسب برای بروز خلاقیت و بستری برای رشد و پرورش ایده‌های نو بر مبنای دانش، حمایت از طرح‌های پژوهشگران، محققان، دانشجویان و دانش آموزان، کمک به شکل‌گیری و حیات شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد بستر مناسب برای کارآفرینی، اشتغال و تجاری‌سازی محصولات از جمله اهداف ایجاد و راه‌اندازی مراکز نوآوری است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com