0  |  0

لس هینتون، ناشر وال‌استریت ژورنال

لس هینتون، ناشر وال‌استریت ژورنال

لس فرانک‌هینتون (Leslie Frank Hinton) روزنامه‌نگار، نویسنده و مدیراجرایی بریتانیایی آمریکایی است که طی بیش از ۵۰ سال با شرکت نیوزکورپوریشنِ روپرت مرداک همکاری داشت. هینتون در روزنامه‌ها، مجلات و تلویزیون‌‌های استرالیا، آمریکا و انگلستان به‌عنوان گزارشگر، سردبیر و مدیر اجرایی فعالیت کرد و در ۱۹۸۶ شهروندی آمریکا را پذیرفت. پس از آنکه نیوزکورپ، شرکت انتشاراتی داوجونز را تصاحب کرد، لس هینتون مدیراجرایی آن شد. وی در سال۲۰۱۱ از نیوزکورپ کناره‌گیری کرد.
هینتون در ۱۹ فوریه ۱۹۴۴ در بوتل واقع در لانکشار انگلستان به دنیا آمد. به‌دلیل شغل نظامی پدرش، همراه با خانواده در کشورهایی چون مصر، اتیوپی، لیبی و... تحصیلات خود را طی کرد. در دبیرستان شاگرد موفقی نبود و در ۱۹۵۹ راهی آدلاید شد. در آنجا کارش را به عنوان پیام‌‌رسان و پادو در آدلاید نیوز شروع کرد؛ در زمانی که مورداک ۲۸ ساله مدیریت آن نشریه را بر عهده داشت. پس از آن به لندن رفت تا به‌عنوان گزارشگر «یونایتدپرس اینترنشنال» فعالیت کند. در جریان منازعات ایرلند شمالی که گزارش تهیه می‌‌کرد، زخمی شد و مدتی به بیمارستان افتاد. او در ۱۹۷۶ به آمریکا رفت. بعدتر در روزنامه بوستون هرالد دستیار سردبیر و در «استار» سردبیر شد.
در ۱۹۹۰ رئیس مجلات مرداک و سه سال بعد رئیس شبکه‌های تلویزیونی فاکس شد. در ۱۹۹۵ به لندن برگشت تا ریاست اجرایی «نیوز اینترنشنال» از زیرمجموعه‌‌‌ای نیوزکورپ و ناشر روزنامه‌هایی چون تایمز، ساندی‌تایمز، سان و... را بر عهده گیرد.
هینتون مجددا در ۲۰۰۷ به آمریکا بازگشت و مدیرعامل «داوجونز‌اند کو» و ناشر وال‌استریت ژورنال شد. دو سال بعد در جریان یک سخنرانی در نشست انجمن جهانی روزنامه‌‌‌گاران در حیدرآباد از گوگل انتقاد کرد و اینترنت را «انجیل دروغین» نامید. او از روزنامه‌‌نگاران خواست تا در برابر محتوای دیجیتال مقاومت کنند و به آن تن درندهند؛ خواسته‌ای که غیرواقعی می‌‌نمود. وی در ۲۰۱۸ خاطراتش را با عنوان «بچه‌‌ بوتلی: یک زندگی درهم در میان اخبار» منتشر کرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com