0  |  0

باید سود شرکت ‌های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم

باید سود شرکت ‌های دانش بنیان را از بازار دلار و طلا بیشتر کنیم

سورنا ستاری در شورای اداری خراسان شمالی که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بنیان اکوسیستم نوآوری سرمایه گذاری بخش خصوصی است.
معاون علمی رئیس جمهور ادامه داد: کشور در حوزه آموزش و پژوهش کم خرج نکرده است لذا در حالت طبیعی توقع داشتیم اثر آن را در اقتصاد ببینیم؛ اما اگر اثر سرمایه گذاری در آموزش را در اقتصاد مشاهده نکردیم یعنی یک چرخ مشکل دارد زیرا اتصال به اقتصاد انجام نشده است.
وی افزود: باید در کشور زیست بومی ایجاد کنیم که بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند.
ستاری بیان کرد: پارک‌های علم و فناوری زیرساختی فراهم می‌کند تا بخش خصوصی در آن سرمایه گذاری کند؛ این ساختار می‌تواند یک کودک با یک ایده را به تیم، شرکت نوپا و شرکت بزرگ تبدیل کند و تفاوت شهرک صنعتی و پارک در همین موضوع است.
معاون علمی رئیس جمهور تصریح کرد: با پول دولت نمی‌توانیم محصول خوبی به دست مردم دهیم؛ پژوهش دولتی مثل کارخانه سازی دولتی بی نتیجه است.
وی با اشاره به نوپا بودن دانشگاه‌های خراسان شمالی، افزود: دانشگاه نوپا حسن‌هایی دارد که یکی از آن موارد جلوگیری از اشتباهات گذشته و عدم تکرار آن است.
ستاری عنوان کرد: آموزشی که فارغ‌التحصیل را به فکر استخدامی می‌اندازد، اشکال دارد لذا دولت باید در زیرساخت‌ها به سرمایه گذار کمک کند اما پلتفرم‌ها به دست بخش خصوصی باید شکل بگیرد.
معاون علمی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: باید پارک علم و فناوری خراسان شمالی به سمتی برود که سرمایه گذاری بخش خصوصی را توسعه دهد و مشکلات استان را توسط آن شرکت حل کند.
وی افزود: در اقتصاد دانش بنیان پول معیار پنجم است زیرا اساساً کسب و کاری که به علت بی پولی شکست بخورد، دانش بنیان محسوب نمی‌شود.
ستاری گفت: باید در پارک‌های علم و فناوری اکوسیستمی داشته باشیم که سود سرمایه گذار در آن از حضور در بازار دلار و سکه بیشتر شود.
وی در انتها گفت: موجودی صندوق پژوهش و فناوری خراسان شمالی به شدت پایین است؛ همچنین از مسئولان می‌خواهیم الحاق زمین مورد نیاز به پارک علم و فناوری تسریع شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
دیدگاه شما
 
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com