0  |  0

ریسک‌های جنگ اوکراین برای مرسدس‌بنز

ریسک‌های جنگ اوکراین برای مرسدس‌بنز

روسیه به شرکت‌هایی که این کشور را به خاطر حمله به اوکراین ترک می‌کنند، هشدار داده است که دارایی‌های آنها ملی می‌شود. کمپانی خودروسازی آلمانی مرسدس‌بنز، جمعه ۱۲مارس گزارش سالانه خود را منتشر کرده و در آن ریسک‌های جنگ اوکراین را برشمرده است؛ از جمله وقفه‌های بزرگ در تامین قطعات، تامین انرژی و حملات سایبری. مرسدس‌بنز در بیانیه‌ای خبری آورده است: «سلب مالکیت و مصادره احتمالی اموال شرکت‌های تابع برندها ریسک‌ها (نامبرده در بالا) را به‌شدت بالا می‌برد.» «روسیه متحد»، حزب حاکم در روسیه خبر داد که کمیسیون حکومتی در روسیه تایید کرده است که دارایی‌های شرکت‌های خارجی «کشورهای غیردوست» که صاحب بیش از ۲۵‌درصد سهام این شرکت‌ها هستند، ملی (مصادره) می‌شوند.
کمپانی مرسدس‌بنز در شهر «اسیپوو» در ۴۰کیلومتری شمال غربی مسکو کارخانه تولید بنز دارد که هزار نیروی انسانی در آن خودروهای سدان کلاس‌«ای» و شاسی‌بلند تولید می‌کنند. این کارخانه که در آوریل سال ۲۰۱۹ با حضور ولادیمیر پوتین افتتاح شد، اولین کارخانه خارجی بود که بعد از سال‌ها در روسیه افتتاح می‌شد؛ مخصوصا که سرمایه‌گذاری‌های خارجی به دلیل تحریم‌های روسیه به حداقل رسیده و اقتصاد این کشور را به سمت رکود کشانده بود.
در زمان افتتاح کارخانه بنز در روسیه، پوتین گفته بود که با ۳۰۰میلیون دلار سرمایه‌گذاری ظرفیت تولید ۲۵‌هزار دستگاه خودروی مرسدس‌بنز در سال ایجاد شده است. مرسدس‌بنز می‌گوید، کارخانه روسی این خودروساز آلمانی در پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲میلیارد یورو (۲/ ۲میلیارد دلار) ارزش‌گذاری شده و بدهی‌های بانکی آن حدود یک‌میلیارد یورو است و مرسدس‌بنز برای آن تضمین بانکی جهانی گرفته است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: دنیای اقتصاد
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com