0  |  1

صنعت شیمی به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود

صنعت شیمی به سمت دیجیتالی شدن پیش می‌رود

رشد صنعت شیمی و مواد به سایر بخش‌ها اجازه می‌دهد نوآوری را به محصولات پیشرفته تبدیل کنند که دیجیتالی شدن را ممکن می‌کند.
صنایع شیمی و مواد پیشرفته در انقلاب صنعتی قبلی، نقش اساسی ایفا می‌کردند. این نوآوری‌ها مانند داروسازی، پلاستیک و قطعات الکترونیکی مصرفی، جوامع و زندگی ما را در 150 سال گذشته متحول کرده‌ است.
امروزه صنعت، مجددا در قلب انقلاب صنعتی قرار دارد (در این مورد، نوع دیجیتال) و در حال تغییر شیوه زندگی، کار و ارتباطات مردم است.
بخشی از نقش اصلی صنعت در این تحول که از آن با عنوان «انقلاب صنعتی چهارم» یاد می‌شود مربوط به بخش شیمی و مواد پیشرفته است. چرا که حضور این صنعت در بسیاری از بخش‌های زندگی ما دیده می‌شود.
به عنوان مثال، 90درصد از کالاهای مصرفی روزانه، حاوی مواد شیمیایی هستند. این صنایع، بیش از 2 درصد سهم صنعت از تولید ناخالص داخلی جهانی را به خود اختصاص داده است. همچنین بیش از 10 میلیون نفر در سراسر جهان در این صنعت مشغول به کار هستند.
فروش 7 تریلون دلاری
اگرچه فروش مواد شیمیایی در سال 2014، 5/3 تریلیون دلار بوده است اما تخمین زده می‌شود که این فروش در سال 2030، به حدود 7 تریلون دلار خواهد رسید.
در همین زمان، خود صنعت از طریق دیجیتالی شدن در حال تحول است. فناوری‌های جدید در زنجیره ارزش صنعت به کار گرفته می‌شوند. بومیان دیجیتال در حال ورود به این بخش هستند و دیجیتال‌سازی صنایع، نوع تقاضای مشتری را تغییر می‌دهد.
بدین منظور صنعت شیمیایی و مواد باید از نزدیک تحولات دیجیتالی را کنترل کند.
با توجه به جایگاه این صنعت در نیازمندی‌های روزانه مردم، ستاد توسعه فناوری‌های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، حمایت ویژه‌ای از طرح‌های فناورانه و فعالان این حوزه به عمل آورده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com