0  |  0

اشتراک نوآوری های حوزه نفت و گاز

اشتراک نوآوری های حوزه نفت و گاز

روح اله استیری درباره همکاری ایران و عمان در زمینه صادرات محصولات دانش بنیان اظهار کرد: همکاری با عمان می تواند زمینه‌ صادراتی را برای محصولات و فناورانه دانش بنیان ایرانی فراهم کند و تلاش ما این است که این همکاری ها آغاز شود.

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همکاری با کشور عمان بیشتر می تواند در چه زمینه ای باشد، گفت: این کشور در حوزه نفت و گاز فعالیت می کند و شرکتهای دانش بنیان ایرانی حوزه نفت، گاز و پتروشیمی می توانند دستاوردهای نوآورانه خود را با آنها اشتراک بگذارند.

استیری با تاکید بر اینکه از سوی دیگر شرکتهای دانش بنیان فعال در عرصه محیط زیست می توانند به صورت مشترک با قطر و عمان در ارتباط باشند و موضوعات مرتبط با آب را به اشتراک بگذارند، ادامه داد: شرکتهای دانش بنیان حوزه محیط زیست علاوه بر حوزه های نفت، گاز و پتروشیمی که دارای فناوری های پیشرفته بوده و از نظر کیفیت محصولی قابل رقابت با محصولات خارجی هستند می توانند با این کشورها وارد همکاری شوند.

وی ادامه داد: عمان و قطر زمینه خوبی برای تبدیل شدن به هاب منطقه خلیج فارس دارند و شرکتهای دانش بنیان می توانند از زیرساخت های تولیدی این کشور با هدف کسب سهم بازار حوزه خلیج فارس محصولات خود را به مرحله تجاری سازی در سطح سایر کشورها برسانند.

مدیر کل توسعه کسب و کار مرکز تعاملات بین الملل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با اشاره به سفر رئیس جمهور به کشورهای قطر و عمان ادامه داد: سفر رئیس جمهور به قطر و دیدار با عمانی ها زمینه توسعه مضاعف همکاریهای دو کشور خصوصا در حوزه علم و فناوری را ایجاد می کند که این می تواند به نفع کشور باشد.

استیری با تاکید بر اینکه باید برای شروع این همکاری های فناورانه نهادهای بالادستی زمینه توسعه تعاملات دو کشور را فراهم سازند، گفت: امیدوار هستیم که امسال با برطرف شدن تحریم ها و به نتیجه رسیدن برجام، گشایش های خوبی در زمینه فناوری حاصل شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com