0  |  0

4 قطب فناوری و نوآوری تخصصی تا پایان امسال ایجاد می‌شود

4 قطب فناوری و نوآوری تخصصی تا پایان امسال ایجاد می‌شود

تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی و حل مسایل کلان کشور به کمک این سرمایه‌های دانشی از جمله اهدافی است که در قانون جهش تولید دانش بنیان بر آن تاکید شده است.
بر همین اساس هم هیات وزیران در آیین‌نامه ابلاغی خود به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ به این وزارت‌خانه ماموریت داده است تا نقش آفرینی پژوهشگاه‌های مستقل یا وابسته به دانشگاه‌ها در زیست بوم فناوری و نوآوری را ارتقا دهد و به سمت تجاری سازی دستاورد‌های پژوهشی و حل مسایل کلان کشور حرکت کند.
چند سالی است بر موضوع دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های توسعه گرا تاکید می‌شود. اینکه این مراکز می‌توانند ایفاگر نقشی اجتماعی و اقتصادی بر اساس نیاز‌های جوامع پیرامونی خود باشند. دولت‌ها نیز برای تقویت کارکرد‌های آموزشی و پژوهشی برنامه‌های ملی و فراملی طراحی و اجرا می‎‌کنند. در ایران هم با شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری این برنامه‌ها شکلی منسجم و هدفمند به خود گرفت و با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان این روند شتاب گرفت.
در آیین‌نامه اجرایی هیات وزیران؛ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مکلف شده است تا به طراحی و ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری تخصصی متشکل از شتاب دهنده‌ها و مراکز نوآوری تخصصی، مراکز رشد تخصصی، دفتر مالکیت فکری و انتقال فناوری تخصصی اقدام کند.
بنابر اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت موظف است دستورالعمل قطب‌های فناوری و نوآوری را ظرف مدت ۲ ماه از تاریخ ابلاغ آیین نامه، تدوین و ابلاغ کند. دستگاه‌های اجرایی ذیربط هم مجازند در تامین منابع مالی و زیرساخت‌های لازم برای ایجاد قطب‌های فناوری و نوآوری با وزارت خانه همکاری کنند. وزارت به نحوی برنامه ریزی کند که تا پایان سال ۱۴۰۱ حداقل ۴ قطب فناوری و نوآوری تخصصی در کشور ایجاد شود.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری صدا و سیما
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com