0  |  1

دانشگاه کارآفرین با برگزاری مسابقات استارت‌آپ شکل می‌گیرد

دانشگاه کارآفرین با برگزاری مسابقات استارت‌آپ شکل می‌گیرد

مجید قدیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به برگزاری مسابقات «استارت‌آپ ویکند» اظهار کرد: این مسابقات در سه روز متوالی چهارشنبه، پنج‌شنبه، جمعه و در تاریخ 12 تا 14 اسفند ماه جاری در دانشگاه بین‌المللی استان قزوین برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه استارت‌آپ یک رویداد آخر هفته‌ای و از موضوعات مطرح دانشگاه‌ها است، افزود: نسل سوم دانشگاه‌ها، دانشگاهی بوده که کارآفرینی را در خود شکل دهد و البته یکی از شعارهای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز توجه به همین موضوع است.
مدیر مرکز رشد و فناوری‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین با اشاره به مؤلفه‌های دانشگاه کارآفرین ادامه داد: فرهنگ‌سازی کارآفرینی و ایجاد شغل از مؤلفه‌های مهم در دانشگاه‌های نسل سوم است.
قدیری گفت: مسابقات استارت‌آپ یک دوره آموزشی در آخر هفته است که در 14 ساعت برگزار و ایده‌های دانشجویی در بخش‌های مختلف در آن ارائه می‌شود.
این مسئول بیان کرد: در مسابقات استارت‌آپ شاخص‌هایی که کارآفرینی را به همراه داشته باشد، آموزش داده می‌شود و فرد شرکت‌کننده دانش خود را در آن به عرصه نمایش می‌گذارد.
وی با بیان اینکه مسابقات استارت‌‌آپ برگرفته از کشورهای غربی است، اضافه کرد: در این دوره از مسابقات که از روز چهارشنبه هفته جاری که در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین آغاز می‌شود، دانشجویان مختلفی نیز می‌توانند شرکت کنند و برگزاری آن مختص دانشجویان ایرانی نیست.
حرکت تدریجی دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه کارآفرین، مهمترین هدف برگزاری مسابقات استارت‌‌آپ
مدیر مرکز رشد و فناوری‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین مطرح کرد: همزمان با آغاز تبلیغات برگزاری مسابقات استارت‌‌آپ، 70 تا 80 نفر از دانشجویان تاکنون در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.
قدیری یادآور شد: مهمترین هدف و دستاوردهای برگزاری استارت‌‌آپ در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین تغییر دیدگاه دانشجویان نسبت به تحصیل، شغل‌آفرینی و حرکت تدریجی به سمت تحقق دانشگاه کارآفرین است.
وی خاطرنشان کرد: تغییر ذهنیت و نگرش سرمایه‌های انسانی برای تحقق دانشگاه کارآفرین مؤثر است که در این راستا باید از اساتید دانشگاه به عنوان پژوهشگر به سمت فعالیت‌های دانش‌بنیان حرکت کرده و دانشجویان را نیز در این مسیر هدایت کرد.
این مسئول اظهار داشت: در مسابقات استارت‌آپ افراد و تیم‌های مختلف از حوزه‌های کاری متنوع گرد هم جمع شده و به موضوعات ارتباط، کشف، آموختن و شروع می‌پردازند.
مدیر مرکز رشد و فناوری‌های دانشگاه بین‌المللی امام خمینی استان قزوین یادآور شد: روز نخست از مسابقات استارت‌‌آپ به آشنایی شرکت کنندگان با یکدیگر و تشکیل تیم اختصاص دارد و در روز دوم آن نیز تیم‌های شرکت کننده آموزش دیده و فعالیت خود را آغاز می‌کنند.
قدیری ادامه داد: روز سوم مسابقات استارت‌‌آپ به عنوان روز ارائه و انتخاب در نظر گرفته می‌شود که در این راستا اولین گام می‌تواند برای شکل‌دهی کسب و کار‌های فناور موفق آینده شکل گیرد.
وی افزود: همزمان با برگزاری مسابقه استارت‌آپ ویکند استان قزوین در اواخر هفته جاری، مراسم افتتاحیه آن در روز چهارشنبه 12 اسفند ماه جاری رأس ساعت 17 و مراسم اختتامیه و اهدای جوایز آن در تاریخ جمعه 14 اسفند ماه جاری صورت می‌گیرد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com