0  |  0

بازدهی شرکت های دانش بنیان 13 برابر سرمایه گذاری دولت است

بازدهی شرکت های دانش بنیان 13 برابر سرمایه گذاری دولت است

به گزارش خبرنگار پانا از قشم، وحید احمدی در نشست مطبوعاتی چهاردهمین همایش مشترک روسای پارک های علم و فناوری و مدیران مراکز رشد کشور در پارک زیست فناوری خلیج فارس (جزیره قشم) افزود: در دو سال اخیر این شرکت ها افزون بر 85 میلیون دلار صادرات محصولات دانش بنیان داشته اند.
وی ادامه داد: در صورت تحقق برنامه ریزی ها، در سال آتی با افزایش حدود 70 تا 80 درصدی اعتبارت پارک های علم و فناوری، اعتبارات دولتی این پارک ها از یکهزار و 300 میلیون ریال در سال جاری به حدود دو هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه هم اینک 167 مرکز رشد در سراسر کشور فعالیت می کنند، از فعال بودن 37 پارک علم و فناوری در سراسر کشور خبر داد و افزود: یک پارک علم و فناوری دیگر نیز به زودی به جمع این پارکها اضافه می شود.
احمدی تاکید کرد: با تقویت پارک های علم و فناوری و مراکز رشد زمینه تحقق اقتصاد دانش بنیان و به دنبال آن اقتصاد مقاومتی فراهم می شود و برای دستیابی به این مهم، رویکرد همگرایی، هماهنگی و شبکه ای کار کردن پارک ها و مراکز رشد را تقویت می کنیم.
وی اضافه کرد: بی شک پس از اجرای برجام زمینه بهتری برای فعالیت شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری فراهم شده و در این چارچوب ارتباطات منطقه ای در حال تقویت است.
احمدی بررسی مشکلات و خلاء های قانونی شرکت های دانش بنیان در دو سال اخیر را از اولویت های اصلی این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: تقویت همکاری صندوق های مالی و بانک ها برای ارایه تسهیلات مناسب به این شرکت ها و تقویت ارتباط با دانشگاه ها به عنوان محلی برای ورود نیروهای جدید به این مراکز از دیگر دستاوردهای اخیر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت یازدهم به شمار می رود.
معاون پژوهشی و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: پارک های علم و فناوری به دلیل ظرفیت های بالا و نگاه تجاری به مقوله فناوری های نوین، بسیار مورد توجه و اطمینان سرمایه گذاران داخلی و خارجی هستند.
دبیر کل شورای عالی عتف با بیان اینکه در همین چارچوب پس از اجرایی شدن برجام، مذاکراتی با کشورهای آلمان، اتریش و ایتالیا داشته ایم، گفت: هم اینک در حال بسترسازی برای استقرار شرکت های خارجی در پارک های علم و فناوری داخلی هستیم.
وی ادامه داد: در این زمینه دولت تدبیر و امید تلاش دارد برخلاف گذشته، فقط وارد کننده فناوری از سایر کشورها نباشد و فرایند انتقال و بومی سازی این گونه فناوریها نیز صورت گیرد.
احمدی اظهار کرد: بی شک برای تحقق اقتصاد دانش بنیان، پارک های علم و فناوری می توانند نقش مهمی ایفا کنند تا به اشتغال پایدار و تولید صادرات محور دست یابیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری پانا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com