0  |  0

رفع مشکلات بیمه ای شرکتهای دانش بنیان، افزایش صادرات در ۶ حوزه

رفع مشکلات بیمه ای شرکتهای دانش بنیان، افزایش صادرات در ۶ حوزه

مهدی الیاسی، در خصوص اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سال جدید به خبرنگار مهر گفت: اولویت ما در معاونت علمی فعال کردن برنامه های طرف تقاضا و بازارسازی برای شرکت های دانش بنیان است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی ترین این برنامه ها در راستای اجرای ماده ۴۳ قانون رفع موانع تولید است، افزود: این ماده برای پشتیبانی تولید و صادرات محصولات دانش بنیان مصوب شده و بازار سازی، ایجاد تقاضا و رفع موانع تولید در چارچوب این قانون قرار دارد.

معاون سیاست گذاری و ارزیابی راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه تا کنون توانستیم در معاونت علمی در ۶ حوزه کارگروه تخصصی تشکیل دهیم، گفت: آب و برق، سلامت، کشاورزی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، دفاع و حمل و نقل حوزه های مهمی به شمار می روند که بنا داریم برای بازار شرکت های دانش بنیان این ۶ حوزه اقداماتی انجام دهیم.

الیاسی با بیان اینکه ما پیگیر این موضوع هستیم تا تقاضا را برای شرکت های دانش بنیان یا شرکت هایی که توانایی تولید محصولات دانش بنیان دارند فراهم کنیم، اظهار داشت: اگر شرکت های دانش بنیان در این راستا هر مشکلی اعم از بیمه ای، ضمانت نامه ای، آزمایشگاهی، تامین مالی یا استاندارد داشته باشند برطرف خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه برنامه های ما در سال آینده در فضای اقتصادی حرکت می کند، افزود: بر این اساس ما در تلاشیم در سال جدید پنجره ای برای اقتصاد دانش بنیان باز کنیم تا شرکت های دانش بنیان برای ورود به بازار مشکلی نداشته باشند.

وی با اشاره به روش اجرایی برنامه های خود در سال ۹۵ گفت: روش ما یک روش بخشی است و این بدان معناست که با مسئولان همان بخشی که قرار است محصولات دانش بنیان آن به بازار وارد شود،  مذاکراتی داشته باشیم تا در ورود محصولات این شرکت ها به بازار تسهیل گری شود.

الیاسی با اشاره به اولویت دوم خود در معاونت علمی و فناوری در سال جدید  اظهار داشت: پیوست فناوری طرح های خارجی از برنامه های ما در سال جدید به شمار  می رود  تا در همین بخش هایی که کارگروه برای آنها تعیین شده است، علاوه بر ایجاد بازار، سرمایه گذاری صورت گیرد.

الیاسی افزود: تا کنون از شرکت ها حمایت می کردیم ولی  در سال جدید بنا داریم که به عنوان مکمل مسیر شرکت های دانش بنیان، آنها را به بخش های مهم کشوری وصل کنیم.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com