0  |  0

رقابت تنگاتنگ مرکز کارآفرینی دانشگاه شیراز با مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

رقابت تنگاتنگ مرکز کارآفرینی دانشگاه شیراز با مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف

سید محمد علی افشانی، روز گدشته در دیدار با هیات رئیسه دانشگاه شیراز و تعدادی از مراکز علمی و تحقیقاتی گفت: این دانشگاه باید در سال ۹۵ نسبت به استان فارس و مردم آن احساس مسئولیت بیشتری کند؛ چرا که مردم در انتخابات به وظیفه و مسئولیت خود به خوبی عمل کردند و امروز نوبت مسئولان در بخش‌های مختلف است که پاسخ این مسئولیت شناسی مردم را بدهند.
وی خطاب به مسئولان دانشگاه افزود: شما به عنوان نمایندگان علمی استان باید این احساس مسئولیت طرفینی را به اقدام و عمل تبدیل کنید.
استاندار فارس با اشاره به اینکه مسئولیت اجتماعی در کشورهای جهان سوم بر دوش دانشگاه قرار دارد، خاطرنشان کرد: البته از این موضوع به عنوان یک امر مطلوب نمی‌توان یاد کرد؛ چرا که دانشگاه باید به دنبال کار علمی، پژوهشی و تحقیقاتی باشد و نیروی انسانی تربیت کند.
افشانی با بیان اینکه دانشگاه باید نهادهای اجتماعی را تقویت کند، تصریح کرد: انتظار داریم که دوستان دانشگاهی خودشان تلاش کنند تا با تقویت احزاب و نهادهای اجتماعی، این مسئولیت از روی دوش دانشگاه برداشته شود و فعالیت‌های اجتماعی توسط نهادهای اجتماعی و احزاب انجام شود.
وی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام ویژه مسئولان به اشتغال جوانان و خصوصاً فارغ التحصیلان دانشگاهی ادامه داد: دانشگاه شیراز باید مرکز کارآفرینی خود را فعال‌تر کند چرا که یک فارغ التحصیل دانشگاهی نیازمند کار است.
استاندار فارس با اشاره به مراکز کارآفرینی دانشگاه شیراز، افزود: مرکز کارآفرینی دانشگاه شیراز باید بتواند رقابت تنگاتنگی با مرکز کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف داشته باشد چرا که به لحاظ علمی و سطح دانشگاهی چیزی کم ندارد.
افشانی در ادامه بیان داشت: دانشگاه شیراز با توجه به توانی که دارد باید یک مرکز کارآفرینی خیلی جدی داشته باشد تا بتواند فارغ التحصیلان خود را سازماندهی کند و به آن‌ها کمک کند تا شرکت‌های دانش بنیان راه اندازی کنند.
وی با بیان اینکه اعتماد، صداقت، راستگویی، تعهد و وفاداری از جمله سرمایه‌های اجتماعی در هر کشوری است، خاطرنشان کرد: اگر در جامعه مردم به هم اعتماد نداشته باشند و هیچ کس به عهدی که می‌بندد وفادار نماند، دیگر سرمایه‌ای باقی نخواهد ماند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه در مقطعی، تنها از سرمایه فیزیکی به عنوان سرمایه یاد می‌شد و در مورد انسان نیز تعبیر منابع انسانی به کار می‌بردند، تصریح کرد: اما امروز سرمایه فیزیکی شامل سرمایه انسانی، سرمایه فیزیکی و سرمایه اجتماعی می‌شود که در این میان به سرمایه اجتماعی بیش از بقیه بها داده می‌شود.
افشاني با بیان اینکه در سال جديد مردم از مسئولان، اشتغال و سرمایه‌گذاری می‌خواهند، ادامه داد: مردم انتظار دارند به شکل ملموس نتیجه کار دولت را ببینند، از اين رو همه مسئولان بايد در حوزه وظایف خود و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بتوانند گام‌های اساسی در جهت ایجاد رضایتمندی مردم بردارند.
در اين ديدار رئیس دانشگاه شیراز و معاونان، رییس دانشگاه صنعتی شیراز، رئیس پارک علم و فناوری، رئیس بنیاد نخبگان و سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) به بيان ديدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند.

 

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری دانشجو
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com