0  |  0

وقتي تنور داغ نان پزي مادر، ايده كارآفريني مي شود

وقتي تنور داغ نان پزي مادر، ايده كارآفريني مي شود

به گزارش ايرنا، روابط عمومي كميته امداد امام خميني (ره) در گزارشي از فعاليت يك كارآفرين مي نويسد: فريبرز سنش كم بود اما مي دانست داغي تنور، مادر را هر روز رنجورتر و دستان مهربان او را سوخته تر مي كند، ساعت ها در كنار مادر و تنور نان پزيش مي نشست و به راهي براي آسان شدن كار سخت مادر و كم كردن گرماي سوزنده آتش فكر مي كرد.
سال ها گذشت؛ بزرگتر شد اما خاطرات گذشته و داغي تنور نان پزي مادر را از ياد نبرد! عزمش را جزم كرد و پس از چندين ماه تلاش و كوشش بي وقفه موفق به اختراع دستگاه نان پزي محلي و ثبت آن در سازمان ثبت اختراعات شد.
پس از چندي كارگاه نان محلي (ساجي) خود را داير و ابتد با ايجاد اشتغال مستقيم براي پنج بانو كار خود را آغاز كرد.
رفته رفته كارگاهش را توسعه داد و پس از به كارگيري 150 نيرو و ايجاد اشتغال مستقيم براي آن ها، هم اكنون نان هاي محلي و مرغوب پخت شده در كارگاهش را در بسته بندي هاي بهداشتي و با نام ' آتورگه ' ( آتورگه نام قديم روستاي زردوئي است كه برگرفته از يكي از نامهاي زرتشتيان مي باشد) به بسياري از شهرهاي ايران صادر مي كند.
فريبرز عزيزي مخترع و مجري طرح پخت نان محلي ساجي با اشاره به استقرار كارگاه بزرگ پخت نان محليش در يكي از روستاهاي شهرستان مرزي پاوه يادآور مي شود: در سال 1389 با دريافت 150 ميليون ريال تسهيلات از كميته امداد توانسته است كارگاه خود را راه اندازي كند.
عزيزي مي گويد: هم اكنون 150 نفر در كارگاه نان پزي وي مشغول به كار هستند و ماهيانه بيش از 750 ميليون ريال دستمزد به كارگران مشغول در كارگاهش پرداخت مي كند و تمامي افراد شاغل در كارگاه خود را تحت پوشش بيمه سازمان تامين اجتماعي درآورده است.
وي با بيان اينكه نان محلي كرمانشاه (ساجي) از مرغوبترين، خوش طمع ترين و يكي از پرمصرف ترين نان هاي محلي در كشور به شمار مي رود اظهار مي كند: دستگاه پخت نان ساجي اختراع شده از سوي وي قادر به پخت 12 نان در هر دقيقه است.
اين مددجوي كارآفرين ادامه مي دهد: از آنجايي كه قوت اصلي مردم منطقه غرب كشور نان است استقرار اين كارگاه علاوه بر اشتغالزايي موجب تامين آسان نان مصرفي مردم منطقه نيز شده است.
به گفته عزيزي با توجه به سرعت بالاي دستگاه مذكور علاوه بر زمان در بسياري از هزينه هاي پخت نيز صرفه جويي مي شود.
حالا روزهاي سخت براي او گذشته و زمان آسايش فرا رسيده، درست است دستان رنجور و سوخته مادرش هرگز التيام پيدا نمي كند اما بي شك با اختراع دستگاه پخت نان، دستان هيچ نان پزي در كنار گرماي تنورهاي سنتي نان محلي كرمانشاه ديگر نخواهد سوخت.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایرنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com