0  |  0

با سرمایه گذاری صفر در تلگرام، پول پارو کنید!

با سرمایه گذاری صفر در تلگرام، پول پارو کنید!

همزمان با تغییر و ظهور فرم‌های تازه رسانه‌ در فضای آنلاین و رشد سریع تاثیرگذاری این رسانه‌ها، شیوه‌‎های درآمدزایی نیز با تحولات چشمگیری مواجه شده، به گونه‌ای که اکنون می‌توان بدون یک ریال سرمایه گذاری، بیش از ۲۰۰ میلیون تومان در طول هر ماه از یک کانال تلگرام پرمخاطب درآمد داشت؛ رقمی سرسام آور که نشان می‌‌دهد این فضا، چه ظرفیت اقتصادی قابل توجهی دارد.

به گزارش ایتنا از تابناک، تلگرام به عنوان یک سرویس پیام‌رسان متن‌باز چندسکویی مبتنی بر رایانش ابری و با ظرفیت انتقال پیام‌ها، تصاویر، ویدئوها و اسناد، فراگیرترین رسانه آنلاین در کشورمان محسوب می‌شود و روزبه‌روز بر وسعت استفاده و تاثیرگذاری این پیام‌رسان افزوده می‌شود؛ تاثیرگذاری که حتی می‌توان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز به آن توجه کرد و برخی قدرت گردش سریع اطلاعات در تلگرام را در نتایج رقم خورده در انتخابات مجلس موثر می‌دانند.

شاید همین مسئله باعث شد تا پس از انتخابات اخیر، برخی سیاسیون نقدهای شدیدی در خصوص تلگرام داشته باشند و در عوض آنکه از لزوم حضور موثر همه نیروها در این فضا سخن به میان آورند، بر مسدودسازی این اپلیکیشن به واسطه آنکه سرورش در کشور دیگری است و تحت تسلط ایران نیست، سخن به میان آوردند که طبیعتاً استدلال منطقی نیست، چرا که اساساً بستر اصلی اینترنت در ایران نیست و با چنین نگاهی باید با شبکه جهانی اینترنت قطع ارتباط کرد!

همچنین سوابق نشان داد، با مسدود یا محدود کردن یک پیام‌رسان، مردم سراغ محصول داخلی مشابه نمی‌روند، کما اینکه بعد از مسدود شدن چند پیام‌رسان و محدود شدن دسترسی به وایبر، تمام توجه افکارعمومی صرف جایگزینی اپلیکیشن مشابهی شد که حاصلش انتخاب تلگرام بود و سرعت فراگیری استفاده از تلگرام در کشورمان نیز چندین برابر وایبر بود.

اکنون می‌توان تاکید کرد که در دوران رشد اطلاع رسانی آنلاین و سرعت گرفتن تحدید اطلاع‌رسانیِ کاغذی و تحول عظیمی که در این مسیر در ظهور فرم‌های تازه رسانه‌ای نظیر پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام رخ می‌دهد. 

امروز مفهوم شهروند-خبرنگار با تکیه بر تلفن‌های هوشمند برخوردار از ظرفیت ثبت و پردازش تصاویر و ویدیوهای با کیفیت به شرایط ایده‌آل نزدیک شده و امکان به اشتراک گذاری سریع و حلقه در حلقه خبر یا محتوای تولیدی یک شهروند-خبرنگار در تلگرام، جریان‌سازی خبری را از دست اصحاب رسانه خارج ساخته است.

اکنون فضای رسانه‌ای به سمت و سویی رفته که موج‌های تشکیل شده در تلگرام که گاهی متاثر از همین تحرکات شهروند-خبرنگارها شکل می‌گیرد، بخشی از جریان‌های خبری روز رسانه‌های آنلاین و کاغذی (خبرگزاری‌ها، وب‌سایت‌ها و روزنامه‌ها) را شامل می‌شوند و اتفاقاً به طور معمول این بخش‌ها با اقبال بیشتری از اخبار معمول رسانه‌ها توسط سایر گروه‌هایِ پیگیرِ رسانه‌های رسمی، مورد توجه قرار می‌گیرند.

البته تلگرام اکنون صرفاً کارکرد اطلاع رسانی و ارتباطی ندارد، بلکه بسیاری از کسب و کارها به نوعی در حال استفاده از تلگرام برای انتقال محتوا، هماهنگی‌های کسب و کار و بسیاری از امور پیچیده هستند که تا پیش از این با ابزارهای دیگر انجام می‌شد و با رشد درونی تلگرام نیز، کسب و کارهای تازه‌ای در حال شکل گیری است که از قضا سوددهی کلانی نیز دارند.

در چنین شرایطی، با ایجاد کانال در تلگرام، ظرفیت‌های تبلیغاتی تازه‌ای نیز به وجود آمد، به گونه‌ای که اکنون می‌توان بدون سرمایه گذاری خاصی، تا ۲۴۰ میلیون تومان در ماه کسب درآمد کرد. این میزان درآمد که تقریباً با کسر هزینه اینترنت، سودخالص صاحب برخی کانال‌های تلگرام محسوب می‌شود، از میزان درآمد بسیاری از وب‌سایت‌های خبری و روزنامه‌ها به مراتب بیشتر است!

با پیگیری و دریافت تعرفه تبلیغات یکی از کانال‌ها با بیش از یک میلیون بازدیدکننده، رقم تبلیغات بدون حذف تبلیغ از کانال یک میلیون تومان برای هر تبلیغ اعلام شد که با رشد سی درصدی تعرفه نسبت به سال گذشته همراه شده بود. 

یکی دیگر از کانال‌ها با شمارگان مشابه اعضاء نیز تعرفه مشابه سخن به میان آورد. شمارگان تبلیغات این کانال نشان می‌دهد، درآمد برخی از این کانال‌ها از ۲۴ فقره تبلیغات در طول هر ماه که تخفیفی در قبالش نمی‌دهند، به ۲۴۰ میلیون تومان می‌رسد.

یکی دیگر از کانال‌های خبری تلگرام با بیش از ۳۰۰ هزار عضو که عنوان یکی از برنامه‌های تلویزیونی را در اختیار دارد اما منکر ارتباط با صداوسیما است نیز برای ۲۰ هزار بازدید پست آخر به همراه ۲۴ ساعت حفظ تبلیغ در کانال تلگرامش ۲۰۰ هزار تومان و برای ۳۰ هزار بازدید پست آخر به همراه ۴۸ ساعت حفظ تبلیغ در کانال، ۳۰۰ هزار تومان مطالبه می‌کند. با توجه به شمار تبلیغات در این کانال، به نظر می‌رسد درآمد ماهیانه این کانال، حداکثر به اندازه نصف کانال‌های دارای یک میلیون عضو باشد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایتنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com