0  |  0

تأثیر تقویت مشاغل خانگی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی

تأثیر تقویت مشاغل خانگی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی

یک عضو شورای فرهنگی-اجتماعی زنان با بیان اینکه تقویت مشاغل خانگی در عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی بسیار موثر است، گفت: لازم است همه به دنبال تولید و اشتغال باشند. قانونی نیز در زمینه تقویت مشاغل خانگی داریم که دستگاه‌های مسئول و اجرایی باید در جهت تحقق آن، موانع را برطرف کنند.
منیره نوبخت درگفت و گو با خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: مشاغلی را می‌توان در خانواده‌ها تعریف کرد که با استفاده از نیروی انسانی و امکانات یک خانواده و یک خانه شکل بگیرد و این کار بسیار مفید است. اشتغال افراد خانواده به تولید کمک می‌کند. مشاغل خانگی قطعا یکی از موضوعات مهمی است که اگر حتی بخشی از خانواده‌ها به آن توجه کنند، تاثیر مهمی بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی خواهد گذاشت.
وی درباره نقش دولت در توسعه مشاغل خانگی گفت: قدم اول را خانواده‌ها بویژه زنان باید بردارند. زنان می‌توانند گروه‌هایی که متشکل از چند خانواده هستند را تشکیل دهند و با این کار، گروه‌های کارآفرین تشکیل دهند.
نوبخت تاکیدکرد: اگر مردم گام اول را برندارند،‌دولت کار خاصی نمی تواند انجام دهد؛ البته دولت می‌تواند نقش موثری در حمایت از مشاغل خانگی و کمک به آن‌ها داشته باشد. وظیفه دولت نظارت و رسیدگی و تا حد امکان تسهیل اشتغال خانگی است و شنیده می‌شود که در خیلی از موارد پیچ و خم‌های قانونی و بوروکراسی اداری موجب دلسردی افراد از شروع کاری می‌شود.
این فعال حوزه زنان در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: زنان نقش اول را در زمینه تعریف برنامه‌ای عملیاتی برای خانواده به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی دارند و این برنامه محورهای مختلفی دارد که اساسی‌ترین محور آن، اقتصاد مصرف بوده و لازم است برنامه مصرف برای خانواده و الگوی مصرف صحیح داشته باشیم. زنان به طور قطع در تدوین و اجرای آن حرف اول را می زنند.
وی با بیان اینکه یکی از محورهای اساسی در اجرای اقتصاد مقاومتی تقویت تولید داخلی است، گفت: همه خانواده‌ها باید در برنامه مصرف، اولویت را به مصرف کالاهای داخلی بدهند چراکه با مصرف کالاهای داخلی می‌توانیم به اجرای اقتصاد مقاومتی کمک کنیم. اگر هر نفر این کار را بکند تحول خیلی خوبی در وضعیت تولید روی می دهد اما کاهش مصرف این کالاها موجب رکود تولید می‌شود.
نوبخت در پایان تاکید کرد:‌ قاچاق کالاهای وارداتی به تولید به عنوان بخش مهمی از اقتصاد مقاومتی ضربه بزرگی وارد می‌کند و زنان نقش مهمی در خانواده دارند و اگربیشتر خانواده‌ها تصمیم بگیرند کالای قاچاق مصرف نکنند می توانند تاثیر بسیار مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی داشته باشند و ما باید به دنبال اقدام باشیم حتی اگر به نظر جزئی و موردی برسد.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com