0  |  0

هنرستان‌ها به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی هستند

هنرستان‌ها به دنبال توسعه فرهنگ کارآفرینی هستند

سید مصطفی آذرکیش پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران از تغییر وضعیت هدایت تحصیلی خبر داد و تأکید کرد: انتخاب رشته که پیش از این از اول به دوم دبیرستان انجام می‌شد، از پایه ۹ ام به پایه دهم تغییریافته است.
وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه برنامه درسی ملی دانش‌آموز می‌تواند در متوسطه یکی از سه رشته کاردانش، فنی و حرفه‌ای و نظری را انتخاب کند، اضافه کرد: تأکید بر این است انتخاب متناسب با نیاز جامعه، آینده شغلی و عوامل فردی باشد.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش به دنبال کردن سیاست کارآفرینی در ساختار جدید آموزشی تأکید کرد و بیان داشت: این مهم مصداق عینی اقتصاد مقاومتی ست و علاوه بر این توسعه آموزش‌های مهارتی را دنبال خواهد کرد.
وی در خصوص تغییر کتب درسی در ساختار جدید به اعمال برخی تغییرات در کتب اشاره کرد و افزود: علاوه بر این با پیشرفت فنّاوری و صنعت به روز آوری برخی رشته‌ها به جد مورد تأکید است.
به گفته آذرکیش کتب جدید التالیف نیازمند برگزاری دوره‌های آموزشی است و به همین منظور هم‌زمان برنامه‌ریزی نیروی انسانی مورد توجه خواهد بود؛ علاوه بر این در هنرستان‌ها پیشنهاد شد کارگاه‌ها به شکلی که بیشترین بهره‌وری را داشته باشد، توزیع شوند.
مدیرکل دفتر کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش با بیان اینکه جدول برنامه درسی هنرستان‌ها تا چند روز آینده ابلاغ می‌شود و به ضرورت مدیریت رشته‌های مهارتی و کارآفرین موردنیاز در استان‌ها تأکید کرد.
آذرکیش با تأکید به اینکه چنین رویکردی به توسعه پایدار کشور و بهبود اقتصاد خانواده‌ها کمک می‌کند، ادامه داد: آموزش‌وپرورش بزرگ‌ترین دستگاه ارائه‌دهنده آموزش‌های مهارتی است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com