0  |  0

فرصت های کارآفرینی: چشم‌انداز 148 میلیارد دلاری برای گردشگری سلامت

فرصت های کارآفرینی: چشم‌انداز 148 میلیارد دلاری برای گردشگری سلامت

براساس گزارش جدید منتشر شده از سوی موسسه «Big Market Research» تحت عنوان «بازار گردشگری سلامت جهان- فرصت‌ها و چشم‌اندازها» پیش‌بینی می‌شود ارزش این صنعت در حد فاصل سال‌های 2020-2014 میلادی به 143.8 میلیارد دلار برسد که با ترکیب نرخ رشد سالانه 15.7 درصد از سال 2015 تا 2022 همراه خواهد بود.
در چشم‌انداز صنعت گردشگری سلامت پیش‌بینی می‌شود درمان سرطان همچنان درآمدزاترین بخش خواهد بود و تخمین زده می‌شود آمریکای شمالی و آسیا همچنان با اختصاص دادن 60 درصد از بازار گردشگری پزشکی جهان پردرآمدترین مناطق در این حوزه باشند.
از جمله مهمترین عوامل عمده در تقویت رشد گردشگری سلامت می‌توان به قدرت خرید، در دسترس بودن و کیفیت خدمات پزشکی ارائه شده و مساعدت دولت و بخش گردشگری کشورها اشاره کرد، علاوه‌بر این افزایش شیوع سرطان و دیگر بیماری‌های جدی همچنان عامل اصلی در رشد گردشگری پزشکی معرفی شده است.
در این گزارش از پوشش محدود بیمه‌های درمانی، دشواری‌های مرتبط با سفر خارجی چون موانع زبانی، ایجاد ارتباط و مسائل مربوط به اخذ روادید از جمله موانع بر سر راه گردشگری پزشکی در چند سال آینده پیش‌بینی شده‌اند.
درمان سرطان فرآیندی طولانی و پرهزینه دارد بنابراین راهکارهای درمانی موثرتر و خوش قیمت‌تر در سایر کشورها می‌تواند بیماران را برای گردشگری سلامت ترغیب کند و در این میان آمریکای شمالی و منطقه آسیا-اقیانوسیه از مقاصد اصلی بیمارانی است که برای درمان از راهکار گردشگری سلامت استفاده می‌کنند.
پیش‌بینی می‌شود درمان‌های مرتبط با اعصاب و رمان در چشم‌انداز گردشگری سلامت تا سال 2022 میلادی سریع‌ترین رشد را تجربه خواهد کرد.
در سال 2015 میلادی، مناطق آسیا-اقیانوسیه و آمریکای شمالی دو سوم از بازار گردشگری سلامت جهان را در اختیار داشتند که از مهم‌ترین دلایل آن می‌توان به در دسترس بودن و قیمت مناسب خدمات درمانی در کشورهایی چون مکزیک، تایلند، مالزی، هند و سنگاپور اشاره کرد.
از جهت سرعت رشد در عرصه گردشگری سلامت آسیا-اقیانوسیه پیشگام خواهد بود، چرا که نرخ درمان موفقیت‌آمیز در این منطقه بالاست و علاوه بر آن خدمات با قیمت مناسبی به بیماران ارائه می‌شود.
همچنین افزایش دسترسی به اینترنت و ایجاد تشکلات گوناگون مرتبط چون اتحادیه گردشگری پزشکی اروپا و انجمن گردشگری پزشکی در کنار ظهور آژانس‌های گردشگری پزشکی در دهه اخیر به افزایش آگاهی بیماران در مورد گزینه‌های درمانی خارج از کشورشان کمک کرده است.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: ایسنا
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com