0  |  0

پیگیری ایجاد نهضت ملی کارآفرینی در دستور کار کمیسیون جوانان اتاق ایران

پیگیری ایجاد نهضت ملی کارآفرینی در دستور کار کمیسیون جوانان اتاق ایران

 نخستین جلسه‌ کمیسیون جوانان، کارآفرینی وکسب و کار نوین و دانش بنیان اتاق بازرگانی ایران در سال 95 در روز یکشنبه 29 فروردین در محل اتاق ایران برگزار شد.
در این جلسه که علاوه بر اعضای کمیسیون، نمایندگان اتاق‌های استان و چندی از کارآفرینان جوان کشور حضور داشتند موضوعات روز در زمینه دانش بنیان و کارافرینی مورد بازبینی و بررسی قرار گرفت.
غلامحسین جمیلی رئیس کمیسیون با اشاره به برنامه های کمیسیون در سال جدید ابراز امیدواری کرد که امور به سمتی سوق داده شود که بهترین بهره‌وری از زمان صرف شده توسط اعضا و همچنین حفظ شأن و ارزش اعضا در آن لحاظ گردد.
در ادامه، پیگیری مبحث مطرح شده در جلسه‌ قبلی کمیسیون تحت عنوان نهضت کارآفرینی با توجه به استقبال هیئت رئیسه‌ اتاق از آن، مورد تصویب کمیسیون قرار گرفت.
بر این اساس پیشنهادهای اعضا در مورد کلیات پروژه مطرح شد. طی صحبت‌های انجام شده از سوی اعضای کمیسیون، تشکیل شورای سیاستگذاری با حضور افراد خبره و مسئولان دولتی و قوه‌ مقننه به همراه اصحاب رسانه از ملزومات ایجاد این نهضت بیان شد.
در این جلسه "تکریم ستاره‌های اقتصادی" در هر بخش، "تکریم کارآفرینی"، "فرهنگ سازی" و "ارزش‌دهی به سرمایه‌گذار" و "ایجاد اشتیاق و تعصب نسبت به مصرف کالای ایرانی"، "افزایش تقاضای موثر روی کالای ایرانی" و در نهایت "توسعه ی کارآفرینی دانش محور" به عنوان اهداف این حرکت در نظر گرفته شدند.
در ادامه، افشین کلاهی با بیان نگاه نامناسب به سرمایه‌گذار و کارآفرین، ایجاد فضای رسانه ای مناسب برای بهبود این بخش را یکی از اهداف کمپین کارآفرینی دانست و استفاده از تجربیات کمپین های موفق را مورد تاکید قرار داد.
همچنین علی محمدزمانی با اشاره به پتانسیل نهفته در پارک‌های علم و فناوری و همچنین اقدامات انجام شده در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همکاری با این ارگان‌ها را موجب هم‌افزایی در رسیدن به اهداف مورد نظر دانست.
در ادامه مقرر گردید؛ اعضاء نسبت به تدوین و ارسال نظرات و پیشنهادات خود برای توفیق در اجرای این نهضت ملی، ظرف 10 روز اقدام کرده و این نظرات برای جلسه‌ی بعدی کمیسیون تجمیع شود.
بهمن افتخاری نماینده اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران، گزارشی از روند ایجاد شهر فرودگاهی و اهمیت موضوعات دانش بنیان در اجرای این پروژه را مطرح نمود و اخذ گواهینامه های معتبر بین المللی را راهکاری لازم برای ایجاد توان صادراتی دانست.
پس از آن عابدی، نماینده‌ سازمان انرژی‌های نو، گزارش وضعیت فعلی تولید و استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در ایران و جهان را ارائه نمود.
در پایان مقرر شد در جلسات آینده، روسا یا نمایندگان پارک‌های علم و فناوری برتر کشور برای بیان وضعیت فعلی و اقدامات خود به کمیسیون دعوت شوند

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com