0  |  0

درآمد ۱۲ هزار میلیاردی محصولات دانش‌بنیان؛ ضرورت افزایش سهم این شرکت ها از تولید ناخالص داخلی

درآمد ۱۲ هزار میلیاردی محصولات دانش‌بنیان؛ ضرورت افزایش سهم این شرکت ها از تولید ناخالص داخلی

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 300 شرکت دانش بنیان در کشور مشغول به کار هستند، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان بیش از 12 هزار میلیارد تومان درآمد دارند.
وی افزود: البته تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور هنوز با چشم‌انداز فاصله دارد و باید بیشتر شود ولی سهم این شرکت‌ها از تولید ناخالص داخلی هم باید افزایش یابد، تا زمانی که سهم شرکت‌های دانش بنیان از تولید ناخالص ملی کشور کم باشد نمی‌توانیم در این حوزه پیشرفت کنیم.
ستاری ادامه داد: تا زمانی که پایه اقتصادی کشور برمبنای نفت و منابع زیر زمینی باشد نمی‌توانیم توسعه مناسبی در حوزه علم و فناوری داشته باشیم و باید به گونه‌ای فرهنگ‌سازی کنیم که پایه اقتصاد بر مبنای دانش‌بنیان قرار گیرد.
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به وجود حدود 5 میلیون دانشجو در کشور اظهار داشت: باید بتوانیم از این فرصت برای کارآفرینی و اشتغال‌زایی استفاده کنیم.
وی همچنین از حمایت معاونت علمی‌ و فناوری ریاست‌جمهوری از شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: علاوه بر اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند از قانون حمایت از این شرکت‌ها بهره‌مند شوند، معاونت علمی نیز در ستادهای مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری فارس
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com