0  |  4

به عنوان یک کارآفرین چگونه کارهای روزانه خود را برنامه ریزی کنید؟

به عنوان یک کارآفرین چگونه کارهای روزانه خود را برنامه ریزی کنید؟

زمان، ابزار گران‌قيمتي است، به خصوص وقتي كه صاحب يك كسب و كار كوچك هستيد و احساس مي‌كنيد كارهاي زيادي بايد انجام دهيد.

كارهايي كه براي كسب و كار خود انجام مي‌دهيد مزيت‌هاي نامحسوسي دارند، ولي براي ساير كارهاي باارزش مثل شبكه‌‌بندي، ايجاد مهارت‌، تعامل با كاركنان، و اوقات فراغت هم بايد وقت بگذاريد. ممكن است اين روال براي همه‌ي افراد مناسب نباشد، ولي وقتي صاحب يك كسب و كار كوچك هستيد، با يك برنامه‌ي ساده مي‌توانيد خودتان را به خوبي با اين روال تطبيق دهيد. اين برنامه‌ِ ساده به اين صورت است:

ساعت 6 صبح: بيدار شويد، لباس ورزشي خود را بپوشيد، و ورزش كنيد.

ورزش كردن در اوايل صبح قبل از صبحانه، علاوه بر اينكه سلامتي شما را تامين مي‌كند باعث مي‌شود انرژي بيشتري هم پيدا كنيد.

ساعت 6:45 صبح: براي روزي كه پيش‌رو داريد آماده شويد.

يك دوش بگيريد، صبحانه‌ِ‌ي سالم بخوريد، مسئوليت‌هاي خانوادگي را انجام دهيد، و افراد خانواده را به جايي كه بايد بروند برسانيد.

ساعت 8:30 صبح: مهم‌ترين كارها را انجام دهيد.

اولين كاري كه در روز كاري بايد انجام دهيد اين است كه بر اولويت‌هاي روزانه‌ي خود كه بايد براي كسب و كارتان انجام دهيد تمركز نماييد.

ساعت 12:30 ظهر: با ديگران ناهار ميل كنيد.

هر كسب و كاري به افراد وابسته است و شما بايد يك ناهار متعادل بخوريد تا انرژي خود را حفظ كنيد. از وقت ناهار خود براي تحكيم روابط خود با افرادي كه مي‌شناسيد يا افرادي كه مي‌خواهيد آنها را بهتر بشناسيد استفاده كنيد، حال فرقي نمي‌كند كه اين افراد كارمند باشند يا افرادي خارج از كسب و كار شما.

ساعت 1:30 بعد از ظهر: خودتان يا كسب و كارتان را رشد دهيد.

اين يعني يك مهارت جديد ياد بگيريد، در مورد آنچه كه در حال حاضر مي‌دانيد سعي كنيد چيزهاي بيشتري بياموزيد، يا پروژه‌ها و كارهاي جديدي را كه مي‌توانيد از عهده‌شان برآييد قبول كنيد.

ساعت 2:30 بعد از ظهر: بيشتر در معرض ديد باشيد.

در حال حاضر ممكن است از رسانه‌هاي اجتماعي كمك بگيريد، ولي کارآفرین و صاحب هر كسب و كار كوچك بايد به اين فكر كند كه بقيه‌ي افراد در سراسر دنيا در مورد او چه تصوري دارند. با روش‌هايي مثل مشاوره و تعامل با ديگران، مي‌توانيد ارتباطات حرفه‌اي خود با افراد خارج از كسب و كار را تقويت كنيد.

ساعت 3:30 بعد از ظهر: پياده‌روي كنيد.

در اوقات استراحت وسط ظهر، كمي آفتاب بگيريد و ورزش كنيد تا سطح هوشياري و انرژي خود را افزايش دهيد.

ساعت 4 بعد از ظهر: اين زمان را خالي بگذاريد.

در طول روز ممكن است كارهاي متفرقه‌اي پيش بيايد كه براي بررسي آنها هم بايد وقت گذاشت. اين ساعت را خالي بگذاريد تا به اين امور متفرقه بپردازيد.

ساعت 5 بعد از ظهر: برنامه‌ريزي براي كارهاي پيش‌رو

سه اولويت برتر خود را براي روز بعد مشخص كرده و در صورت لزوم همه چيز را مجددا ترتيب‌بندي نماييد. يا اگر برنامه‌ريزي مي‌كنيد كه كاري را عصر انجام دهيد، از قبل استراتژي خود را تعيين كنيد تا بتوانيد آن را به طور كارآمدي انجام دهيد.

ساعت 6 بعد از ظهر: كار را تعطيل كنيد.

در ساعات شخصي خود نبايد هيچ كاري انجام دهيد. در اين زمان مي‌توانيد وقت خود را با خانواده يا دوستان خود سپري كنيد يا خودتان به تنهايي استراحت نماييد.

ساعت 8:30 بعد از ظهر: كار خود با سيستم را جمع‌بندي كرده و به پايان برسانيد.  

برخي صاحبان كسب و كارهاي كوچك و به طور كلي افرادي كه كار مي‌كنند، به سختي مي‌توانند بعد از ساعت كاري، كار خود با سيستم را به پايان برسانند و از سيستم دست بكشند. يك ساعت هم به جمع‌بندي كارها و تفكر خلاق، يا مطالعه‌ي كاري اختصاص دهيد.

ساعت 9:30 بعد از ظهر: كامپيوتر خود را خاموش كنيد.

لپ‌تاپ را خاموش كرده، تلفن را زمين بگذاريد و قبل از اينكه بخوابيد مدتي را هم به كارهاي شخصي خود اختصاص دهيد.

ساعت 11 بعد از ظهر: بخوابيد.

مدت زمان خواب در افراد متفاوت است، ولي در آغاز كار بهتر است هفت ساعت بخوابيد.

برگرفته از سايت businessinsider.com

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com