0  |  0

شرکت های دانش بنیان ۱۵ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند

شرکت های دانش بنیان ۱۵ سال از معافیت مالیاتی برخوردارند

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان گفت: معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان با تائیدکارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان به مدت ۱۵ سال از زمان تاییداعمال می‌شود.سیدمحمد اسماعیل جلالی صبح چهارشنبه در خلال برگزاری کارگاه آموزشی تشریح اصلاحات جدید قوانین مالیات مستقیم، مالیات ارزش افزوده و بررسی مشکلات معافیت مالیاتی شرکت‌های دانش‌بنیان در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیانی که اسامی آن‌ها در سال مالی ۹۲ برای دریافت معافیت مالیاتی به سازمان امور مالیاتی ارسال شده را ۴۰ شرکت عنوان کرد و ابراز داشت: در سال مالی ۹۳ تعداد یک هزار و ۱۹۹ شرکت برای دریافت مالیات به اداره کل مالیات استان ارجاع داده شده اند.
وی افزود: اعمال معافيت موضوع ماده سه قانون مانع از اعمال معافيت موضوع ماده ۹ قانون درخصوص واحدهای فناوری مستقر در پارک‌های علم و فناوری از تاريخ‌صدور مجوز توسط مديريت پارک علم و فناوری و نسبت به درآمدهای حاصل از فعاليت‌های مذکور در مجوز که صرفا در پارک‌های علم و فناوری تحقق پیدا می کند، نخواهد بود لذا شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری می‌توانند هم‌زمان از معافیت‌های مالیاتی موضوع ماده سه و ماده ۹ استفاده کنند.شرایط شرکت های دانش بنیان هر دو سال بررسی می شود
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان با بیان اینکه صلاحیت شرکت دانش‌بنیان هر دو سال یک بار از طرف کارگروه مورد بررسی و تجدید نظر قرار می‌گیرد، گفت: معافیت مالیاتی موضوع ماده ۹ قانون برای واحدهای پژوهشی، فناوری و مهندسی «مستقر در پارک علم و فناوری» است که به مدت ۲۰ سال از تاریخ صدور مجوز توسط رییس پارک با تعامل با اداره کل امور مالیاتی ذیربط اعمال می‌شود.
جلالی درباره‌ معافیت مالیاتی موضوع ماده ۹ قانون، توضیح داد: واحدهای فناوری (پژوهشی، فناوری و مهندسی) مستقر در پارک‌های علم و فناوری، نسبت به درآمدهای حاصل از فعاليت‌های مذکور در مجوز که صرفا در پارک‌های علم و فناوری تحقق مي‌يابد از تاريخ صدور مجوز توسط ریيس پارک از معافيت مالياتي موضوع ماده ۱۳ قانون چگونگي اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب ۷۲ و اصلاحيه‌های بعدی آن با رعايت ساير مقررات آيين‌نامه اجرايي ماده ۴۷ قانون برنامه پنج ساله چهارم توسعه برخوردار خواهند بود.
وی در خصوص معافیت مالیات حقوق کارکنان شاغل در واحدها و شرکت‌های مستقر در پارک‌های علم و فناوری نیز به مصوبه اخیر دولت و بخشنامه وزارت امور اقتصاد و دارایی اشاره کرد و افزود: تشخيص فعاليت مرتبط با ماموريت واحدهای ياد شده و کارکنان شاغل در واحدهای مزبور برای اجرای ماده ۹ قانون با مديريت پارک علم و فناوری است.
شرایط معافیت گمرک شرکت های دانش بنیان تشریح شد
رییس پارک علم و فناوری استان سمنان درباره‌ معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز گفت: معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی این شرکت‌ها شامل ماشین‌آلات خط تولید، مواد و تجهیزات مورد نیاز برای تحقیق و توسعه، نمونه وارداتی برای مهندسی معکوس و تجهیزات آزمایشگاهی است.
جلالی عملکرد پارک علم و فناوری استان سمنان در حوزه‌ ارزیابی و معرفی شرکت‌های دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های مستقر در این پارک نیز بیان داشت: پارک علم و فناوری استان به عنوان کارگزار مالیاتی، ارزیابی مالیاتی ۶۰ شرکت دانش‌بنیان متقاضی در سال ۹۳ و ۷۰ شرکت دانش‌بنیان متقاضی در سال ۹۴ را به انجام رسانده است.
در این کارگاه آموزشی ۱۰۰نفر از اعضای شرکت های دانش بنیان استان سمنان و اعضای مستقر در پارک علم و فناوری استان در شاهرود حضور داشتند.

با عضویت در بیزنگار می توانید به بیش از 500 مقاله و ویدیو آموزشی و کاربردی به صورت طبقه بندی شده و به رایگان دسترسی داشته باشید.

درباره مدل کسب و کار، طرح کسب و کار، استارتاپ ناب، بوم ارزش پیشنهادی، خلاقیت و نوآوری، کارآفرینی کودکان، کارآفرینی زنان، کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی، کمینه محصول پذیرفتنی، ایده پردازی و تجارب کارآفرینان موفق و شکست خورده بخوانید و ببینید.

عضویت سریع و رایگان

منبع: خبرگزاری مهر
مطالب پیشنهادی:
درباره مدیراینفو

مدیراینفو ارائه دهنده تازه‌ترین اخبار و رویدادها، مطالب مفید، کاریکاتور، اینفوگراف و ویدیوهای کاربردی در حوزه کارآفرینی است؛ با عضویت در مدیراینفو می‌توانید به بیش از ۵۰۰ مقاله و ویدیوی آموزشی در حوزه‌های مختلف و به صورت طبقه بندی شده و رایگان دسترسی داشته باشید. (برای عضویت کلیک کنید)

ارتباط با ما

 تهران، ولنجک، ساختمان واحدهای فناور دانشگاه شهید بهشتی، طبقه منفی 2، واحد 216

 +98-21-22411360
 info [at] modirinfo.com